خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا:

فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت طلبی ارتجاع است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۰۶۰

راه ایستادگی را با ولنگاری نمی توان طی کرد / اصلاحات و تکامل در کشور بدون یک فرهنگ زیر بنایی درست امکان پذیر نیست و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که فرهنگ کالایی نیست که بتوان آن را وارد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت طلبی ارتجاع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا در سخنانی ضمن تشکر از ابتکار بنیاد شهید همایش مذکور را جلسه بسیار با فضلیتی توصیف کرد، که از هر جهت الگو و نمونه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) شیرزنی اسوه و نمونه بود، که جدای از نسبتی که با امام علی(ع) و حضرت عباس و سایر فرزندانشان داشته اند، شخصیتی با فضلیت بودند که استقامتی عجیب داشتند.

وی استقامت داشتن، و اهل فرهنگ و فضلیت و صاحب و فکر و اندیشه بودن و ولایت پذیری را سه خصوصیت مهم در شخصیت ام البنین(س) ذکر کرد و گفت ‌: اگر در زندگی مادران و همسران شهدا در انقلاب اسلامی نیز تحقیق کنیم همین ویژگی در وجود آنها می بینیم، اگر چه همه ملت ایران این گونه هستند و مادران و همسران شهدا الگوهای جامعه ما هستند.

نماینده مردم قم شهادت را ویژگی ممتاز فرهنگ اسلامی عنوان کرد که خواری و پستی را از جامعه ما دور می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیار از خصوصیات فرهنگی در جوامع مشابه هستند. و همه کشورهایی که پیشرفت کرده اند. اهل نظم و ا نضباط هستند اما آن چیزی که جامعه ما را از سایرین متمایز می کند همین تفکر مجاهدت است. بسیاری از جوامع هستند که منابع مالی غنی دارند و از نظر نظم و انضباط هم بسیار خوب هستند. امّا در مقابل استکبار سست هستند و گاهی نیز با یک تلفن قدرت بزرگ مسیرشان را تغییر می دهند چرا که فرهنگ شهادت را از بین خودشان کنار گذاشتند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: یک جامعه ای که فرهنگ شهادت و مجاهدت را کنار بزند هر چه قدر هم که پیشرفت کند قدرت ایستادگی را از دست می دهد. و لذا این که در سال ۹۳ به موضوع شهادت و مجاهدت توجه خاصی می شود، یک انتخاب دقیق و درست است که جامعه ما را ممتاز می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر کشور ما امروز یک قدرت مهم و تاثیر گذار است و روی پای خود ایستاده است بخش اصلی آن مربوط به این استقامتها و شهادتها هست. چرا که اگر این شهدا نبودند؛ این سرافرازی برای ملت ما به وجود نمی آمد. که در مقابل این درشتی هایی که در برابر ایران صورت می گیرد، چنین استقامت کنند و مستکبرین اگر چه این عظمت ملت ایران را به زبان نمی آورند امّا کاملاً آن را درک می کنند.

وی با بیان این که راه ایستادگی را با ولنگاری نمی توان طی کرد، گفت: راهی که ما طی کردیم و همچنین راهی را که در پیش روداریم راهی طولانی است و ادامه این مسیر نیازمند به ایستادگی، و مقاومت؛ اندیشمندی و ولایت پذیری است و چنانچه مقام معظم رهبری بر روی مسئله فرهنگ واهمیت فرهنگ تاکید می کنند به دلیل پایه ای بودن مسئله فرهنگ است.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: اصلاحات و تکامل در کشور بدون یک فرهنگ زیر بنایی درست امکان پذیر نیست و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که فرهنگ کالایی نیست که بتوان آن را وارد کرد.

وی افزود: گاهی من اظهاراتی را می‌شنوم و یا نوشته هایی را می خوانم که بر اساس آن برخی فکر می‌کنند که اگر ما این استقامت را نداشتیم، و یا این که تعریف خود را از این فرهنگ تغییر دهیم، ممکن است دریچه هایی از پیشرفت به سوی ما گشوده شود. که این یک تفکر سرسری است. چرا که این تفکر مجاهدانه شهادت طلبی است، ما را به این جا رسانده است و اگر از این تفکرات فاصله بگیریم، این یک نوع گمراهی است؛ ما باید بپذیریم این استقامت برروی فرهنگ اسلامی است که دریچه های اقتدار و سربلندی را به وجود آورده و کانون آن نیز فرهنگ شهادت طلبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استقامت داشتن بی هزینه نیست، اما باید دانست که در این مسیر همواره تکامل وجود دارد، و استقامت داشتن اگر چه بی دغدغه نیست، اما اگر انسان این دردسر ها را نیز به جان بخرد، آن وقت در آینده برای کشور توفیق به وجود می آید.

لاریجانی سنگ اندازی های ابر قدرتها در مقابل ملت ایران که از اوایل انقلاب به بهانه های مختلف صورت گرفته است را به دلیل راهی دانست که ملت ایران انتخاب کرده است و گفت: خیلی از کشورها امروز جرات ندارند، در مقابل استکبار ا یستادگی کنند.

وی در ادامه افزود: در همین مسئله هسته ای ما می شنویم که اینها در مسیر مذاکرات گاهی درشتی هایی می کنند، که البته ما جنس آنها را می شناسیم و آنها جنس های تو خالی زیاد دارند.

نماینده مردم قم با بیان این که ایران هیچ وقت میز مذاکرات را ترک نکرده است، گفت: امّا ما می بینیم، که اینها در کوران مذاکرات حرفهای درشتی می زنند، به این دلیل است که فرهنگ ایران را به درستی نمی شناسند و فکر می کنند؛ با این حرفهای درشت زدن می توانند، تغییری در فرهنگ ایران به وجود بیاورند.

وی خطاب به مستکبرین گفت: بی خود حنجره های خود را خراش ندهید که تصور کنید که با درشت گویی، می توانید بر روی اراده ملت ایران تاثیر بگذارید.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در سی و چهار سال گذشته شاهد فرازهایی چه در مسائل داخلی وچه در مسائل منطقه ای و چه در مورد مسائلی که مربوط به امور بین المللی می شد، بودیم. امّا آن چه باعثعزت ما می شد. همین راهنمایی های ولایت فقیه بود.

لاریجانی تاکید کرد: حوادثبسیار متنوعی در این سی و چهار سال بر ما گذشت، اما آن چیزی که باعثاقتدار شد این بود که همه در اطاعت در رهبری یک دل بودند و آنهایی هم که بی وفایی کردند، سزای این بی وفایی را کشیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جامعه ما امروز می خواهد از این سنگلاخی که غربی ها برای ما ایجاد کرده بیرون بیاید باید آن سه خصوصیت را حفظ کند و در تبعیت از رهبری تردید نداشته باشیم که اینها کلید پیشر فت کشور ماست و ما امیدواریم که این آگاهی در کشور ما روز افزون باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز