خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حساسیت ایران نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا بیش از حد بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۶۰۳

برداشت من این است که ما نباید چنین عکس العمل شدیدی نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا نشان می‌دادیم تا آن‌ها فکر کنند که این موضوع دارای اهمیت خاصی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارزیابی خود از مذاکرات وین گفت: آنطور که به ما گزارش داده شده مذاکرات مبتنی بر نوع برنامه ریزی که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی صورت داده است پیشرفت بسیار خوبی داشته و نقطه نظرات و اصول جمهوری اسلامی ایران توسط تیم مذاکره کننده کاملا منعکس شده است.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی خود از سومین دور مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱ + ۵ در وین ضمن اظهار بی‌اطلاعی از محتوای این مذاکرات فضای عمومی مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آنطور که به ما گزارش داده شده مذاکرات مبتنی بر نوع برنامه ریزی که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی صورت داده است پیشرفت بسیار خوبی داشته و نقطه نظرات و اصول جمهوری اسلامی ایران توسط تیم مذاکره کننده کاملا منعکس شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا که با واکنش منفی بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی ایران مواجه شد، خاطر نشان کرد: پارلمان اروپا مهم‌ترین کاری که تاکنون انجام داده است صدور قطعنامه برای کشورهای اسلامی و سایر کشورهای مشابه بوده است و به نظر نمی‌رسد که این قطعنامه تاثیر چندانی در روند مذاکرات اتمی ایران داشته باشد.

وی قطعنامه اخیر پارلمان اروپا را دخالت درامور داخلی ایران دانست و تصریح کرد: برداشت من از این موضوع این است که ما نباید چنین عکس العمل شدیدی نسبت به این قطعنامه نشان می‌دادیم تا آن‌ها فکر کنند که این موضوع دارای اهمیت خاصی است و همانطور که اشاره کردم صدور قطعنامه‌های این چنینی روالی بوده که در پارلمان اروپا مرتب صورت می‌گیرد.

حیدرپور با تاکید مجدد بر اینکه حساسیت مقامات جمهوری اسلامی نسبت به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بسیار زیاد بود، افزود: اما در عین حال دوستان ما در وزارت امور خارجه باید به صورت جدی نسبت به این گونه اقدامات تذکر دهند و یک هشداری هم به آن‌ها بدهند که مطالعه‌ای نیز درقوانین اساسی جمهوری اسلامی ایران که براساس شریعت اسلام تنظیم شده است داشته باشد تا متوجه شوند که آنچه که در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، کاملا قانونی و براساس قوانین شریعت اسلام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز