خبرگزاری کار ایران

تابش در گفتگو با ایلنا:

نمایندگان معترض زمان صدور ۶۰ قطعنامه قبلی پارلمان اروپا کجا بودند؟

کد خبر : ۱۵۷۷۷۴

نباید در دام این اقدام صهیونیست ها بیفتیم که مذاکرات و تفاهماتی که به خوبی پیش می رود روندش معکوس شود و جریانی پیش بیاید که تامین کننده منافع صهیونیست ها باشد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به قطعنامه‌ی اخیر پارلمان اروپا اظهار کرد: کسانی که امروز قطعنامه‌ی پارلمان اروپا را در بوق و کرنا می‌کنند زمانی که پارلمان اروپا ۶۰ قطعنامه قبلی راعلیه ایران صادر کرد کجا بودند؟

محمدرضا تابش در گفت و گو با ایلنا قطعنامه پارلمان اروپا را محکوم کرد و گفت: اقدام پارلمان اروپا محکوم است و نشات گرفته از عدم شناخت ایران نسبت به احکام اسلام و نسبت به فرهنگ ایرانیان و هویت انقلاب اسلامی است.

تابش در واکنش به مواضع منتقدان نسبت به قطعنامه پارلمان اروپا اظهار کرد: باید میان اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا تفاوت قائل شد و این مسئله مربوط به پارلمان اروپا نه اتحادیه اروپا است و علاوه بر آن الزام آور هم نیست و ما نیز می توانیم به آن پاسخ دهیم.

وی افزود: در اسفند ماه هم سوسیالیست‌های اروپا قطعنامه آماده کرده بودند که ۱۲ ماده آن کاملا به نفع ایران بود اما لابی صهیونیست‌ها توانست با پیگیری‌های خود سمت و سوی بیانیه را گونه ی تغییر دهد که برخی مفاد آن به نفع صهیونیست ها باشد.

نماینده مردم اردکان خطاب به واکنش دهندگان نسبت به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا گفت: کسانی که امروز در بوق و کرنا می‌کنند زمانی که پارلمان اروپا ۶۰ قطعنامه قبلی راعلیه ایران صادر کرد در حالی که آنها شدیدتر از این بود، کجا بودند؟

این عضو اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: یک جو شتاب زده ای این مسئله را به پیش می برد که در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا مذاکرات لغو شود اما همکاران با تجربه مانع از مطرح شدن طرح در صحن علنی شدند.

وی ادامه داد: نباید در دام این اقدام صهیونیست ها بیفتیم که مذاکرات و تفاهماتی که به خوبی پیش می رود روندش معکوس شود و جریانی پیش بیاید که تامین کننده منافع صهیونیست ها باشد.

تابش در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به کشورهای عضو مذاکرات ایران و ۱ + ۵ که به مسائلی همچون حقوق بشر وارد شده‌اند، چیست؟ اظهار کرد: مذاکره کننده ها از همان ابتدا با درایت اعلام کردند که ما وارد مسائلی غیر از مسائل هسته ای نمی‌شویم و تا کنون نیز چنین بوده است.

وی افزود: دولت با موفقیت خود در دورهای قبلی در زمینه توافق هسته ای در مردم امید و آرامش به وجود آورده بنابراین هر مسئله‌ای که این توافق را تحت الشعاع قرار دهد بر ضد منافع کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز