خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان مشخص شد؛

تکلیف مجلس به وزارت کشور برای تهیه آئین‌نامه قانون تعیین حریم حفاظتی - امنیتی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۱۶

وکلای ملت در ماده ۱۰ این لایحه مصوب کردند که آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت ۶ ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت کشور با همکاری وزارتخانه‌های دفاع، اطلاعات، نفت، نیرو، راه و کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.

با تصویب مجلس، وزارت کشور با همکاری ۶ وزارتخانه آیین‌نامه قانون تعیین حریم حفاظتی را تهیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز پارلمان رسیدگی به لایحه تعیین حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تاسیسات کشور را به پایان رساندند.

در جریان رسیدگی به ماده ۱۰ این لایحه مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اخطار قانون اساسی معتقد بود که این ماده شأن قانونگذاری را به دستگاه‌های اجرایی واگذار کرده و آن را خلاف قانون اساسی می‌دانست که محمدحسن ابوترابی‌فرد نیز این اخطار را وارد دانست و اظهار داشت: این اخطار وارد است و اشکالی که آقای دواتگری گرفته، درست است لذا بنده این اخطار را به رای نمایندگان می‌گذارم.

پس از اینکه نمایندگان مجلس با اعلام نظر مثبت، اخطار دواتگری را وارد دانستند. محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد جایگزین ارائه کرد که این پیشنهاد جایگزین با ۱۷۶ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

بر همین اساس وکلای ملت در ماده ۱۰ این لایحه مصوب کردند که آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت ۶ ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت کشور با همکاری وزارتخانه‌های دفاع، اطلاعات، نفت، نیرو، راه و کشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز