خبرگزاری کار ایران

کوچک زاده:

دیدار اشتون با محکومان قضایی خدشه به استقلال کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۶۱

امریکایی‌ها و اروپایی‌ها غلط می‌کنند که راجع به حقوق بشر صحبت می‌کنند / کجایید که یک عجوزه می‌آید با محکومان ایرانی ملاقات می‌کند و راجع به حقوق بشر حرف می‌زند.

نماینده مردم تهران با انتقاد از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی از محکومان قضایی، این اقدام نماینده اروپا رو خدشه ای به استقلال کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر و اخطاری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی با بیان اینکه ما سوگند خوردیم که محافظ استقلال کشور باشیم، اظهار داشت: می‌دانید که در قضیه کاپیتالاسیون می‌خواستند اتباع امریکایی را از محکومیت قضایی معاف کنند اما رفتاری که نماینده اروپا در چند روز اخیر در ایران انجام داد بدتر از کاپیتالاسیون بود که با محکوم شدگان قضایی داخل ایران به زعم اینکه به حقوق آنها اجحاف شده دیدار کرد.

نماینده مردم تهران دیدار کاترین اشتون با محکوم شدگان داخل کشور را خدشه ای به استقلال ایران عنوان کرد و گفت: این کوتاهی از وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات پذیرفته نیست.

کوچک زاده با بیان اینکه این کشور مستعمره اروپایی‌ها و امریکایی‌ها نیست افزود: امریکایی‌ها و اروپایی‌ها غلط می‌کنند که راجع به حقوق بشر صحبت می‌کنند.

وی همچنین خطاب به وزرای اطلاعات و امور خارجه ایران گفت: شما کجایید که یک عجوزه می‌آید با محکومان ایرانی ملاقات می‌کند و راجع به حقوق بشر حرف می‌زند.

وی در ادامه رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما از خون شهدا تجلیل کرده‌اید اما الان اگر اجازه دهید نماینده اروپا با محکومان کشور صحبت کند که آیا حقوقشان رعایت شده یا خیر این بدتر از کاپیتالاسیون است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار کوچک زاده گفت: کاری که نماینده اروپا انجام داد کار بسیار زشتی بود چرا که ایشان اگر می‌خواستند با کسی در ایران ملاقات کنند باید طبق پروتکل به وزارت خارجه اطلاع می‌دادند و با این کار به خودشان خدشه و ارد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشوری مثل ایران مستقل نیست در ادامه افزود: اما این موضوع ربطی به قانون کاپیتالاسیون ندارد و اینکه ذهن‌ها را اینگونه منحرف کنید درست نیست اما وزارت اطلاعات هم باید به این موضوع دقت نظر و توجه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز