خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان سودان پیشنهاد داد:

بورسیه تحصیلی بین کشورهای اسلامی ایجاد شود

کد خبر : ۱۴۷۱۱۷

به جای اینکه زیر پرچم اسلام بایستیم با توجه به قوانین غرب از یکدیگر جدا شده‌ایم و باید خودمان قوانینی صادر کنیم که وحدت را میان کشورهای اسلامی افزایش دهیم.

نماینده پارلمان سودان پیشنهاد بورسیه تحصیلی بین کشورهای اسلامی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پولتیا من المهدی حامد نماینده مجلس سودان در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی گفت: استعمار در جدا کردن کشورهای اسلامی شکست خورد و همچنین پیامبر(ص) وقرآن بین ما مشترک است و در این اشتراکات نباید حتما ادغام سیاسی باشد تا به ریسمان الهی چنگ بزنیم.

وی افزود: هر چقدر به دین الهی توجه کنیم و آموزه‌های اسلامی را انجام دهیم بیشتر به ریسمان الهی چنگ زده‌ایم.

نماینده مجلس سودان ادامه داد: به جای اینکه زیر پرچم اسلام بایستیم با توجه به قوانین غرب از یکدیگر جدا شده‌ایم و باید خودمان قوانینی صادر کنیم که وحدت را میان کشورهای اسلامی افزایش دهیم.

وی با پیشنهاد بورسیه تحصیلی بین کشورهای اسلامی اظهار کرد: کشورهای غربی جوانان ما را بورسیه می‌کنند تا آن‌ها شیفته غرب کنند و من این سوال را دارم که چرا ما این کار را نکنیم تا جوانانمان درکشورهای اسلامی بمانند وتحصیل کنند.
المهدی حامد با تشکر از برگزاری کنفرانس در ایران اظهار کرد: امیدواریم که این کنفرانس مصوبات عملی و قابل اجرا داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: سودان به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه همچنان توسعه اقتصادی خود را ادامه می‌دهد و امروز به سوی از میان بردن جنگ خانمانسوز حرکت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه کشورهای اسلامی بایستی از وحدت برخوردار باشند، ابراز کرد: بایستی همه کشورهای اسلامی یکدیگر را قبول داشته باشند تا جهان اسلامی عاری از جنگ داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز