خبرگزاری کار ایران

تابش در اخطاری مطرح کرد؛

مالیات استان‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند گره گشایی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۷۴

با اینکه استخوان در گلو و خار در چشم دارم، اما به دلیل مصلحتهای کشور برخی مسائل را بازگو نمی‌کنم و تنها به نمایندگان مجلس می‌گویم که چه جوابی درباره بودجه استانهای خود به مردم خواهید داد؟

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: مالیات استان‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتواند گره گشایی کند

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار و تذکری با استناد به مواد ۱۹۶،۱۹۹ و ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس و اصول ۳ و۵۲ قانون اساسی اظهار داشت: جلسه علنی امروز برای این تشکیل شد تا ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه برطرف شود، بنابراین در خواست نمایندگان برای بیان اخطار صددر صد در موضوع جلسه وجوددارد و هیات رئیسه باید به نمایندگان اجازه بیان اخطار‌ها را می‌داد.

نماینده مردم اردکان در ادامه افزود: این درست نیست که ما برای بررسی بودجه یک ماه وقت صرف کنیم و بعد تمام مصوبات را ملغی کنیم و به لایحه دولت برگردیم.

وی در ادامه این مطلب افزود: همچنین این ۶ هزار میلیارد تومان افزایش درآمدهای دولت باید براساس ضوابطی که در مجلس مصوب شده بود هزینه می‌شد، لذا کمیسیون تلفیق مجاز نیست که هر طور که می‌خواهد آنرا هزینه کند.

تابش همچنین افزود: با اینکه استخوان در گلو و خار در چشم دارم، اما به دلیل مصلحتهای کشور برخی مسائل را بازگو نمی‌کنم و تنها به نمایندگان مجلس می‌گویم که چه جوابی درباره بودجه استانهای خود به مردم خواهید داد؟

نماینده مردم اردکان همچنین خاطر نشان کرد: در کمیسیون تلفیق یک جدولی توزیع شد و فیلم آن در کمیسیون تلفیق مورد بازبینی قرار گرفت.

وی درادامه افزود: در این جدوال برمبنای رشد میانگین هشت ساله، بودجه استان‌ها لحاظ شده بود اما به یکباره آنرا تغییر دادند در حالیکه ما در کمیسیون تلفیق فیلم جلسه علنی را بازبینی کردیم، و دیدیم این جداول در صحن علنی توزیع شد و در جلسه بیستم بهمن ماه آقای لاریجانی سه مرتبه اعلام کرد که ابتدا ماده واحده و تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه را به رای می‌گذارد و پس از آن نمایندگان رای دادند اما کمیسیون تلفیق بدون اطلاع نمایندگان آنرا تغییر داد و به لایحه دولت بازگشت. این درحالی بود که ما پیش بینی دولت در لایحه را بر مبنای رشد میانگین استان‌ها تغییر دادیم و به تصویب مجلس نیز رسید.

تابش همچنین خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق چه جایگاهی دارد که بتواند چنین کاری انجام دهد؟

وی در ادامه افزود در این جداول درآمدهای مالیاتی استان‌ها افزایش یافته بود. به عنوان مثال استان خوزستان ۵۷ درصد، کرمان ۵۸ درصد، اصفهان ۳۰درصد، هرمزگان ۱۵۸ درصد، زنجان ۹۰درصد چهارمحال بخیتاری ۵۳درصد، یزد ۴۴درصد، خراسان ۴۹درصد، آذربایجان غربی ۳۵درصدو گیلان و مازندران ۳۵درصد افزایش درآمدهای مالیاتی داشته‌اند که درنیتجه اکثر غریب به اتفاق استان‌ها در آن چیزی که دولت ارائه داده بود افزایش درآمدهای مالیاتی داشته‌اند

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه اکنون باید به این سوال پاسخ داد که نمایندگان چگونه می‌توانند جواب مردم بدهند، گفت: ما نماینده مجلس هستیم و باید بدانیم که با این افزایش درآمدهای مالیاتی به تولید کنندگان و صنعتگران فشار می‌آید.

وی در ادامه افزود: ما نماینده نهادهای حاکمیتی نیستیم که عوارض و مالیات‌ها را بالا ببرند و از ابتدای سال که این‌ها افزایش پیدا کرد، مردم بگویند این تصمیم نمایندگان بوده است.

تابش با تاکید بر اینکه این مجلس مجلس مردمی است و نمایندگان باید بتوانند پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: ما نباید این پول‌ها را صرف چند جای خاص بکنیم و این جداول مالیات استان‌ها باید بگونه‌ای باشد که بتواند گره گشایی کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر نماینده اردکان اظهار داشت ما روز دوشنبه اعلام کردیم مجلس چهارشنبه جلسه علنی دارد و در آن هم دستور جاری هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امروز هم دستور کار مجلس را بررسی کردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در مورد ایراداتی به جداول بودجه دارید نیز باید بگویم که ما نظر دوستان را در کمیسیون و هیات رئیسه تلفیق دریافت کردیم و در چارچوب قانون و با توجه به نظرات دوستان وهیات رئیسه در مورد آن تصمیم گیری می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز