خبرگزاری کار ایران

توکلی:

اگر تبصره هدفمندی اجرا شود؛ ‌حامل‌های انرژی ۷۱ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۹

ابهام شورای نگهبان این است که تبصره ۲۱ نباید شاکله بودجه را برهم زند که درکمیسیون با حضور نماینده دولت ونماینده شورای نگهبان در خصوص آن بحثشد و توافق کردیم که تبصره ۲۱ اینگونه به صحن علنی بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌: اگر تبصره هدفمندی یارانه‌ها برای سال۹۳ به تصویب برسد قیمت حامل های انرژی ۷۱ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد ۱۹۸ و ۲۰۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌های سال ۱۳۹۳ اظهار کرد: اصل مصوبات که از شورای نگهبان عودت می‌خورد قابل تغییر، اصلاح و ارجاع به کمیسیون است و تنها کمیسیون می تواند موارد مبهم را رفع کند و آن رابه صحن علنی مجلس بیاورد تا نمایندگان در خصوص آن تصمیم بگیرند.

وی افزود: علاوه بر این اعتراض شورای نگهبان قطعی نیست و توضیح خواسته است که آیا ابهام دارد یا خیر، اما مجلس اعتراض شورای نگهبان را قطعی فرض کرده است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: اگر تبصره هدفمندی یارانه‌ها برای سال۹۳ به تصویب برسد قیمت حامل های انرژی ۷۱ درصد افزایش می یابد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: شورای نگهبان دو ابهام به تبصره ۲۱(اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها) وارد دانسته است که یکی این است که مجلس نمی تواند دولت را به آوردن لایحه ملزم کند که این وارد است و ابهام دیگر این است که تبصره ۲۱ نباید شاکله بودجه را برهم زند که درکمیسیون با حضور نماینده دولت ونماینده شورای نگهبان در خصوص آن بحثشد و توافق کردیم که تبصره ۲۱ اینگونه به صحن علنی بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز