خبرگزاری کار ایران

تابش در تذکری مطرح کرد؛

انتقاد از تخصیص اعتبارات استان‌ها در کمیسیون تلفیق

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۹

متاسفانه در طی مراحل رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون تلفیق اتفاقاتی افتاد که بنابر آن مناطق استان‌هایی که چند برابر بودجه خودشان مالیات پرداخت می‌کنند حداقل بودجه را دریافت می کنند و این درحالی است که ما پیشنهاد همانند مناطق نفت خیز دوسوم مالیات‌ها به مناطق محروم برود که متاسفانه تصویب نشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از نحوه تخصیص اعتبارات به بعضی استان‌ها در کمیسیون تلفیق انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور در تذکری با استناد به بندهای ۴ و ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و بند ۹ اصل سوم قانون اساسی در حفظ انضباط جلسات مجلس و دفاع از حق مردم و جلوگیری از ایجاد تبعیض‌های ناروا بین مناطق مختلف تاکید کرد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه اعتماد به دولت و مجلس مانع از آن بود تا در مسائل منطقه‌ای به طور ریز دخالت کنم، خاطر‌نشان‌کرد: بنابر اصل ۴۸ قانون اساسی هر منطقه ای باید به فراخور رشدخود مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در طی مراحل رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس و کمیسیون تلفیق اتفاقاتی افتاد که بنابر آن مناطق استان‌هایی که چند برابر بودجه خودشان مالیات پرداخت می‌کنند؛ حداقل بودجه را دریافت می کنند و این درحالی است که ما پیشنهاد همانند مناطق نفت خیز دوسوم مالیات‌ها به مناطق محروم برود که متاسفانه تصویب نشد.

تابش گفت: ما همچنین پیشنهاد کردیم که یک سری از اعتبارات بین استان‌ها تقسیم شود اما هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق با آن موافقت نکردند و گفتند اعتبارات توزیع شده است.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه ما به جای اینکه نمایندگی مردم را می کنیم نمایندگی حاکمیت را کردیم، تاکید کرد: این امر مغایر با سوگندی است که یاد کرده ایم و باید پرسید به چه مجوزی اعتباراتی که می‌توانست بخشی از مشکلات استانها را حل کند قبلا توزیع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز