خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در مجلس؛

مخالفت واعظی با تأمین هزینه صدا و سیما از سوی وزارت ارتباطات

کد خبر : ۱۴۴۲۰۳

عقب‌افتادگی در حوزه توسعه پهنای باند اینترنت، نسل جدید ۳ و ۴ و ارتقای ارتباطات در روستاها و مناطق محروم از وعده‌های اینجانب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون پارلمانی سازمان صداوسیما و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس اظهارات خود را درخصوص منبع تامین اعتبارات سیگنال‌رسانی زمینی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در نشست نوبت سوم امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور درباره اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صداوسیما برای سیگنال‌رسانی زمینی به صداوسیما گفت: وزارت ارتباطات بهره‌بردار است و وظیفه دارد تمام امکانات را در اختیار صداوسیما قرار دهد تا از ارتباطات ماهواره‌ای و فیبر نوری استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارتخانه به صداوسیما برای سیگنال‌رسانی زمینی گفت: ما امروز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بابت اجاره کانال‌ها از صداوسیما طلب داریم.

وی ادامه داد: در زمان رأی اعتماد نمایندگان به وزرا وعده‌های خود را ارائه دادم و موظف به اجرای آنها هستم؛ قرار بود ۳ هزار میلیارد تومان برای خدمات مناطق محروم و روستاییان برنامه‌ریزی شود که با اختصاص این منابع از محل اعتبارات وزارت ارتباطات چگونه می‌توانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه اگر ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه این وزارتخانه کم کنید، علاوه بر اینکه به اهداف برنامه‌ریزی شده دست نمی‌یابیم، نمی‌توانیم وعده‌های داده شده برای توسعه ارتباطات روستاها را عملی کنیم.

واعظی با بیان اینکه در حال حاضر ICTبه‌عنوان پیشران توسعه در تمام کشورها مطرح است، افزود: عقب‌افتادگی در حوزه توسعه پهنای باند اینترنت، نسل جدید ۳ و ۴ و ارتقای ارتباطات در روستاها و مناطق محروم از وعده‌های اینجانب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر این مبلغ از منابع وزارتخانه ارتباطات در اختیار صداوسیما قرار گیرد، برخی از پروژه‌های حوزه ارتباطات به مدت یک‌سال به تأخیر می‌افتد.

در ادامه محمدرضا میرتاج‌الدینی ضمن دفاع از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات به سازمان صداوسیما برای سیگنال‌رسانی زمینی گفت: دو موضوع دیجیتالی کردن که از برنامه‌های اصلی صداوسیما است و همچنین سیگنال‌رسانی زمینی یا فیبر نوری از برنامه‌های مهم این سازمان است.

مشاور پارلمانی سازمان صداوسیما افزود: حدود دو سه سال است مجموعه‌های امنیتی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که علاوه بر ماهواره، سیگنال‌رسانی زمینی را باید تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به منازعات جدی کشور با آمریکا، اگر زمانی تهدیدها علیه ایران جدی شود، ۳۵ درصد پوشش داخلی را از دست می‌دهیم.

مشاور پارلمانی سازمان صداوسیما با بیان اینکه اتصال فیبر نوری از مراکز استان‌ها به فرستنده‌های مرکزی در راستای توسعه مخابرات است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توانست فیبر نوری را به شهرهایی برساند، اما فیبر نوری به بسیاری از شهرهای کوچک هنوز نرسیده است.

در ادامه غلامرضا مصباحی‌مقدم ضمن مخالفت با حذف بندی مبنی بر اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات به سازمان صداوسیما افزود: امسال قانونی را تصویب کردیم که براساس آن خدماتی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شد؛ آن زمان به ما نوید آن را دادند تا یکساله مبلغی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد به دست آورد، اما هم‌اکنون گفته می‌شود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان این مبلغ از سوی دولت گرفته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: به راستی دولت براساس چه حکم قانونی این مبلغ را از وزارت ارتباطات اخذ کرده است؟ این مجلس است که می‌تواند تصویب کند تا از این منبع چه هزینه‌هایی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: اصل مطلب آن است که آنچه که قرار است در این تبصره برای وزارت ارتباطات هزینه شود خارج از وظایف این وزارتخانه نیست و به راستی در برابر تهدید‌ها و تحریم‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها می‌توان مقاومتی از خود نشان داد تا مشکلات در این راستا رفع شود.

گفتنی است؛ در جریان بررسی بخش هزینه‌های لایحه بودجه سال ۹۳ نادر قاضی‌پور پیشنهاد حذف بندی مبنی بر اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت ارتباطات به سازمان صداوسیما را ارائه داد که در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز