خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

شرایط اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰میلیون تومانی به ایثارگران مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۲۷

در جزء ۷ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ به مدت یک‌سال و ملاک تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰میلیون تومانی به ایثارگران را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با جزء ۱،۲، ۳،۴، ۵ و ۷ به بند الحاقی تبصره ۱۶ موافقت کردند.

براساس جزء یک بند الحاقی تبصره ۱۶ دولت موظف است نسبت به تضمین پیش‌بینی و پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانکهای عامل با تأیید وزارت راه و شهرسازی(‌سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد نیاز را در ردیفهای مربوطه منظور نماید. همچنین بانکهای عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و أخذ تضمین‌های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر(چهار درصد(۴%)) اقدام نمایند.

همچنین در جزء ۲ بند الحاقی این تبصره آمده است: ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف پنجاه میلیون ریال استفاده نموده‌اند و همچنین افرادی که وام دریافتی قبلی خود را بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ طی مدتی کمتر از سه سال تا پایان سال ۱۳۹۲ تسویه نموده‌اند و جانبازان هفتاددرصد(۷۰%) و بالا‌تر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می‌باشند با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در جزء ۳ بند الحاقی این تبصره آمده است وامهای حمایتی غیرایثارگری از قبیل وامهای کارمندی و شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.

همچنین در جزء ۴ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانکهای عامل می‌باشد. مشمولینی که مسکن آن‌ها از طریق تعاونی‌های معتبر همانند نیروهای مسلح تأمین می‌شود و همچنین مشمولین ساکن روستا‌ها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آن‌ها فاقد سند رسمی هستند، می‌توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی تسهیلات مقرر را دریافت و در‌‌ همان محل احداثیا خرید نمایند.

در جزء ۵ بند الحاقی این تبصره نیز آمده است بانکهای عامل مجازند جهت احداثواحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند تا پس از احداثبه افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند فروش اقساطی نمایند.

همچنین در جزء ۷ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ به مدت یک‌سال و ملاک تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز