خبرگزاری کار ایران

مرکز پژوهش‌های مجلس:

یادگیری برای مشاغل سبب افزایش رضایتمندی و تقویت امنیت در کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۰۰

در کشور ما طی چند دهه اخیر شاهد رشد شاخص‌های کمی آموزشی بوده‌ایم که البته به نظر نمی‌رسد به افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی منجر شده باشد.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی تأثیر یادگیری در رشد مشاغل اعلام کرد یادگیری برای مشاغل به رشد صادرات، افزایش رضایتمندی روانی و تقویت امنیت در کشور کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رشد شاخص‌های آموزشی به ویژه در حیطه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تأیید سازمان‌های بین‌المللی، به توسعه و رشد اقتصادی و در نتیجه افزایش GDP(سرانه تولید ناخالص داخلی) منجر می‌شود.

بر این اساس در کشور ما طی چند دهه اخیر شاهد رشد شاخص‌های کمی آموزشی بوده‌ایم که البته به نظر نمی‌رسد به افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی منجر شده باشد.

توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از تجربیات سایر کشورها خصوصا کشورهایی که در یک یا دو دهه اخیر به رشد و توسعه اقتصادی نایل شده‌اند، می‌تواند در این زمینه، نظام آموزشی کشور را یاری کند. برای دستیابی به این مهم، نیاز است نظام آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور اصلاح شود و بهره‌گیری از داده‌های بین‌المللی و بومی‌سازی آنها از گام‌های مهم در این زمینه است.

یادگیری برای مشاغل به کیفی‌سازی آموزش، کاهش نرخ بیکاری، کاهش ضایعات تولید، افزایش نیمه عمر محصولات، رشد صادرات، افزایش رضایتمندی روانی و تقویت امنیت در کشور کمک می‌کند و اسناد بین‌المللی از جمله یادگیری برای مشاغل که از اسناد OECD است که در دستیابی به موارد فوق‌الذکر به ما کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز