خبرگزاری کار ایران

صندوق توسعه ملی مجاز شد؛

تامین تسهیلات ارزی طرح‌های دارای توجیه فنی بخش خصوصی در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۵۰

در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه این بند حذف شده بود که با پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن این بند دوباره به بودجه سال ۹۳ برگشت داده شد و سپس با رای نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی مجاز به تامین تسهیلات ارزی طرح‌های دارای توجیه فنی بخش خصوصی در مناطق محروم شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز - پنجشنبه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور، با ۱۶۱ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن با اصلاح بند(ز) تبصره ۵ این لایحه موافقت کردند که بر اساس آن صندوق توسعه ملی مجاز شد تا تسهیلات ارزی را برای سرمایه گذاری ایدرو و ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم کند.

گفتنی است؛ در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه این بند حذف شده بود که با پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن این بند دوباره به بودجه سال ۹۳ برگشت داده شد و سپس با رای نمایندگان مورد تصویب قرار گرفت.

براساس پیشنهاد مطرح شده بند(ز) تبصره(۵) بشرح زیر اصلاح می‌شود:

ز - به‌منظور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فناوریهای نوین با اولویت طرحهای نیمه تمام که دارای مجوز سرمایه گذاری مشترک با سازمانهای توسعه‌ای(ایدرو و ایمیدرو و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، حداقل ۵۱% می‌باشند، صندوق توسعه ملی مجاز است برای طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی از طریق بانکهای عامل تسهیلات ارزی مورد نیاز را تأمین و پرداخت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز