خبرگزاری کار ایران

با موافقت مجلس؛

درآمد حاصل از فروش نفت ماهانه به خزانه واریز می‌شود

کد خبر : ۱۴۲۹۱۶

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند ج تبصره ۲ این لایحه درباره نرخ خوراک نفت خام و میعانات گازی تحویلی به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود موافقت کردند.

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه وزارت نفت را موظف کردند که درآمد حاصل از فروش نفت به پتروشیمی‌ها وپالایشگاه‌ها را در پایان هر ماه به خزانه واریز کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند ج تبصره ۲ این لایحه درباره نرخ خوراک نفت خام و میعانات گازی تحویلی به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها که برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده بود موافقت کردند.

براساس بند ج تبصره ۲ لایحه بودجه وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط و شرکتهای پالایش نفت داخلی و شرکتهای پتروشیمی موظف است در پایان هر ماه بهای خوراک نفت خام و می‌عانات گازی دریافتی خود و همچنین خوراک معادل فرآورده‌های شرکتهای پتروشیمی تحویلی به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط را به قیمت مذکور درجزء(۳) بند «الف» این تبصره محاسبه و به خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

لازم به ذکر است، براساس جزء ۳ بند الف تبصره ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۳ برای تسویه حساب بین دولت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قیمت هر بشکه نفت(نفت‌خام و می‌عانات گازی) تحویلی به پالایشگاههای داخلی برابر با رقمی خواهد بود که با پیشنهاد کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصاد و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رسد و اجازه داده می‌شود که مابه‌التفاوت این رقم با قیمت مذکور در جزء(۲) این بند به‌صورت حسابداری در دفا‌تر خزانه‌داری کل کشور ثبت و طبق آیین‌نامه‌ اجرایی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد تسویه حساب شود.

گفتنی است همچنین وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط، مکلف است وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را وصول و ماهانه به خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند یاد شده، درصورت عدم واریز، در پایان هرماه خزانه‌داری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از حسابهای شرکت تابعه ذی‌ربط وزارت نفت به‌صورت علی‌الحساب برداشت می‌کند.

همچنین درصورت عدم واریز بهای فرآورده‌های نفتی و خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به حساب خزانه‌داری کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت رأساً نسبت به برداشت از حساب شرکتهای بدهکار و واریز آن به حساب خزانه‌داری کل کشور اقدام نماید.

گفتنی است این حکم درخصوص بهای خوراک پالایشگاه‌ها و واحدهای پتروشیمی که بابت بهای خوراک مصرفی سنوات گذشته بدهکار هستند، نافذ می‌باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز