خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان انجام شد؛

۳ هزار میلیارد تومان سقف واگذاری اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران غیردولتی

کد خبر : ۱۴۲۱۵۹

نمایندگان با بند(ط) تبصره ۶ این لایحه موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز است تا اسناد خزانه اسلامی را تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان به طلبکاران غیردولتی واگذار کند.

نمایندگان، دولت را مجاز به واگذاری اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان به طلبکاران غیردولتی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند(ط) تبصره ۶ این لایحه موافقت کردند که براساس آن دولت مجاز است تا اسناد خزانه اسلامی را تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان به طلبکاران غیردولتی واگذار کند.

در نشست نوبت سوم امروز برخی نمایندگان پیشنهاد افزایش سقف اسناد خزانه اسلامی از ۳ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان، پیشنهاد حذف عبارت «با حفظ قدرت خرید» و پیشنهاد حذف عبارت «تا ۳» را از بند(ط) تبصره ۶ ارائه کردند که در ‌‌نهایت نمایندگان مجلس با این پیشنهادات مخالفت کردند.

براساس این بند دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه‌سال به‌صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند و به‌منظور تسویه بدهی مسجل خود بابت طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مطابق ماده(۲۰) قانون محاسبات‌عمومی‌کشور به قیمت اسمی تا سقف سی هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار نماید. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف بوده و به ‌عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار مصوب ۱/۹ / ۱۳۸۴ محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز