خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی در تذکری:

توزیع جزوه ۱۳۰ بندی کمیسیون تلفیق، مغایر آیین‌نامه داخلی پارلمان است

کد خبر : ۱۴۱۹۳۷

به نظر می‌رسد این اقدام کمیسیون تلفیق خارج از مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس است در حالی که اعضای کمیسیون تلفیق و رئیس این کمیسیون باید امانتدار دیگر نمایندگان مجلس باشند

نماینده گلپایگان در مجلس نسبت به توزیع یک جزوه ۱۳۰ بندی توسط کمیسیون تلفیق با عنوان پیشنهادات از قلم افتاده نمایندگان در بودجه ۹۳ در صحن علنی به شدت انتقاد کرد و آن را مغایر آیین‌نامه داخلی پارلمان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین میرمحمدی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز در تذکری با استناد به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه داخلی خانه ملت و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، اظهار داشت: صبح امروز جزوه‌ای بین نمایندگان مجلس توزیع شده تحت عنوان پیشنهادات از قلم افتاده نمایندگان، کمیسیون تلفیق این جزوه را در ۱۳۰ بند با عنوان پیشنهادات از قلم افتاده بین نمایندگان مجلس توزیع کرده است که باید پرسید این اقدام کمیسیون تلفیق با کدام ماده از آیین‌نامه داخلی مصداق دارد.

وی افزود: اتفاقاً همه پیشنهاد دهندگان در این حوزه اعضای کمیسیون تلفیق هستند اگر این طور است یک تبعیضی بین نمایندگان کمیسیون تلفیق و دیگر نمایندگان مجلس به وجود آمده است در حالی که آیین‌نامه داخلی مجلس تکلیف را روشن و زمان ارائه پیشنهادات نمایندگان چه در کمیسیون‌های تخصصی و چه در کمیسیون تلفیق را مشخص کرده است.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه صبح امروز این جزوه ۱۳۰ بندی کمیسیون تلفیق به چاپ رسیده و در جلسه علنی مجلس توزیع شده است، گفت: به نظر می‌رسد این اقدام کمیسیون تلفیق خارج از مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس است در حالی که اعضای کمیسیون تلفیق و رئیس این کمیسیون باید امانتدار دیگر نمایندگان مجلس باشند، اگر قرار است افزایشی در اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها اتفاق بیفتد باید بین همه شهرستان‌های کشور توزیع شود نه اینکه نسبت به پروژه‌های خاص یک شهرستان یا استان توجه بیشتری شود.

میرمحمدی‌خاطرنشان کرد: البته اعضای کمیسیون تلفیق اطمینان دادند که در برابر این موضوع مدیریت می‌کنند و حتماً اعضای تلفیق این موضوع را در نظر خواهند داشت.

در ادامه این جلسه، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر میرمحمدی تصریح کرد: به جزء گزارش رسمی کمیسیون تلفیق که بین نمایندگان مجلس توزیع شده، گزارش دیگری توسط این کمیسیون رسماً تکثیر و بین نمایندگان توزیع نشده است.

وی همچنین گفت: البته بعضی از مصوبات در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده که این مصوبات هنوز چاپ و توزیع نشده‌اند و تصمیم نهایی درباره آن توسط رئیس این کمیسیون و اعضا در چارچوب آیین‌نامه داخلی و با توجه به دغدغه‌های نمایندگان اتخاذ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز