خبرگزاری کار ایران

حواشی جلسه صبح مجلس؛

قطعی ۳۰ دقیقه ای سیستم رای گیری مجلس / برای رضای خدا بروید و رای دهید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۶

نادر قاضی پور در پاسخ به انتقاد خبرنگاران بمنی بر کاهش دیده شان گفت: خوب است دیگر فقط راس مجلس دیده می شود. ما آدم نیستیم فقط راس مجلس مهم است!

جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی حواشی خاص خود را داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بخشی از حاشیه‌های جلسه علنی مجلس در ادامه می‌آید:

*طبق روال مجلس معمولا قاریان برتر کشور در آغاز جلسه علنی آیاتی از قرآن را تلاوت می کردند ولی امروز حجت السلام غلامرضا مصباحی مقدم که رییس کمیسیون تلفیق نیز می باشد، این کار را انجام داد.

*در جریان ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در سیستم رای‌گیری مجلس اختلالی ایجاد شد و حدود ۳۰ دقیقه ادامه رسیدگی به بودجه متوقف شد و تذکرات نمایندگان قرائت شد. این اختلال که در جریان رای گیری افزایش سهم بخش کشاورزی از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی صورت گرفت موجب شد ۲ بار رای گیری ابطال شود و در رای گیری سوم نمایندگان آن را تصویب نکردند.

*در جریان این رای‌گیری‌ها، اکثر نمایندگان مجلس با بالا بردن دستهایشان به نشانه اعتراض و همچنین فریادهایی که خطاب به هیئت رئیسه سر می‌دادند تا صدای خود را برای اعلام خرابی دستگاه‌شان به گوش هیئت رئیسه برسانند. پس از رفع مشکل دستگاه ها، نمایندگان مجددا در سیستم با زدن اثر انگشت اعلام حضور کردند.

* لاریجانی با مزاح به حجت السلام ناصری نماینده مردم بابل گفت: برای رضای خدا بروید و رای دهید.

* اشتباه محاسباتی لاریجانی موجب رای گیری مجدد نمایندگان شد. لاریجانی پس از اعلام آرا عنوان کرد تبصره تصویب شد. اما پس از آن گفت که مصوبه یک رای کم داشته است و نمایندگان برای حذف آن رای گیری کنند که نمایندگان حذف بند " ج " را تصویب نکردند و پس از آن اصل بند را باز هم به رای گذاشت که این بار آن را تصویب کردند.

* پس از طرح انتقادات خبرنگاران و برخی نمایندگان از کور شدن شعاع دید عکاسان و خبرنگاران سیدشریف حسینی و محمد عاشوری ۲ عضو هیئت رییسه از جایگاه خبرنگاران بازدید کردند و نظر آنها مبنی کاهش شعاع دید خبرنگاران را تائید کردند. همچنین نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در پاسخ به انتقاد خبرنگاران گفت: خوب است دیگر فقط راس مجلس دیده می شود. ما آدم نیستیم فقط راس مجلس مهم است!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز