خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

انتقاد تابش از برگزاری جلسه شیفت شب مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۲۹

مجلس نماد مردم سالاری است و مکانی است که به دیکتاتوری و استبداد تودهنی می‌زند. بدون شک اگر برای کارکرد خودمان اعلام رأی و نظر کنیم و توجهی به آرای نمایندگان نداشته باشیم نمی‌توان کاری از پیش برد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از برگزاری جلسه شیفت شب مجلس بدون توجه به آرای نمایندگان، گفت: این جلسه موضوعیت قانونی ندارد زیرا نظر نمایندگان در آن لحاظ نشده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش در نشست علنی نوبت شب امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۳ در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۳ این قانون، افزود: براساس این اصل شرح تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بندهای ۱۱ و ۴ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس و ماده ۱۰۱ و تبصره ۲ آن و همچنین مواد ۱۰۴ و ۱۸۷ آیین نامه داخلی مجلس، ادامه داد: براساس این مواد قبل از برگزاری شیفت شب صحن مجلس برخی از نمایندگان تذکراتی را در خصوص برگزاری این شیفت داشتند به گونه‌ای که حتی یکی از نمایندگان اعلام کرد اینجا کسی کارگر و کارفرمای شخص دیگری نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه هیأت رئیسه قسم یاد کرده تا آیین نامه داخلی مجلس را اجرا کند لذا باید مواد آن مورد توجه قرار گیرد زیرا مهر صریح آیین نامه اعلام کرده که در زمان بررسی لایحه بودجه اگر بیش از ۴ ساعت زمان نیاز بود باید با رأی نمایندگان صورت گیرد.

تابش تأکید کرد: مجلس نماد مردم سالاری است و مکانی است که به دیکتاتوری و استبداد تودهنی می‌زند. بدون شک اگر برای کارکرد خودمان اعلام رأی و نظر کنیم و توجهی به آرای نمایندگان نداشته باشیم نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی تصریح کرد: بدون شک برگزاری جلسات شیفت شب بدون در نظر گرفتن رأی مشورت نمایندگان موضوعیت قانونی ندارد و باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به اصل ۷۳ قانون اساسی نمایندگانی براساس رأی تفسیر خودشان در جلسه شیفت شب حضور نداشتند باید برای آن‌ها احترام قایل شد و نباید اسامی آن‌ها را به عنوان نماینده غایب ذکر کرد.

ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار تابش گفت: بدون شک رئیس جلسه براساس برداشت از آیین نامه عمل می‌کند حتی اگر این برداشت اشتباه باشد اما بنده برای آنکه در این راستا مرتکب خطایی نشده باشم از ریاست مجلس و سایر اعضای هیأت رئیسه سؤال کردم که همگی بر این مهم اتفاق نظر داشتند تا جلسه شیفت شب برگزار شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدیهی است که ما تمایل به انجام فعالیت هماهنگ داریم و بدون شک حضور نمایندگان در شیفت شب مجلس نیز بیانگر چنین اراده‌ای است و به یقین هر اندازه بتوان با رأی نمایندگان عمل کرد قطعا کارکرد بهتری نیز خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدیهی است مشی ما بر آن است تا با وحدت و هماهنگ کار کنیم و نمی‌خواهیم تا مقابل نظر نمایندگان بایستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز