خبرگزاری کار ایران

توکلی:

اجازه نداریم زمین‌ها را به حراج بگذاریم

کد خبر : ۱۴۱۶۶۸

اگر امروز طرح‌های نیمه‌کاره خود را به نوعی ثروت و دارایی تجدیدناپذیر وابسته کردیم‏ به فرض هم که پول خرج شود و طرح تمام شود باید توجه کنیم که فردا چه خواهیم کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم واگذاری زمین‌های دولتی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی در جلسه نوبت بعدازظهر امروز شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمین عامل کمیاب تولید است، بلکه کمیاب‌ترین عامل تولید و در زمره منابع تجدیدناپذیر قرار می‌گیرد. دولت باید کالاهای ممتاز تولید کند. معمولا به طرح‌های دولتی با سخاوت زمین داده شده است. مثلا دانشگاه علوم دریایی چابهار ۵۰ هکتار زمین دارد یا منطقه آزاد چابهار ۱۴ هزار هکتار زمین دارد.

وی افزود: اگر این‌ها را بفروشند در سال‌های آینده دولت برای ساختن کلانتری بیمارستان بیمارستان برای مناطق محروم و.. زمین در اختیار ندارد.

توکلی ادامه داد: چون با سخاوت به این طرح‌ها زمین داده شده است. اگر امروز بخواهند به فروش برسد خریداران آن را به خاطر زمین می‌خرند و بعد با بهانه‌ای تغییر کاربری خواهند داد و آن را به ثروت تبدیل می‌کنند و در ‌‌نهایت در دست دولت چیزی باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اقتصاد بین نسلی به ما الزام می‌کند به این نکته توجه کنیم که دولت با این شرایط در آینده چگونه می‌خواهد عمل کند. اگر امروز طرح‌های نیمه‌کاره خود را به نوعی ثروت و دارایی تجدیدناپذیر وابسته کردیم‏ به فرض هم که پول خرج شود و طرح تمام شود باید توجه کنیم که فردا چه خواهیم کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: وقتی جمعیت زیاد می‌شود و ما احتیاج به دادگستری و بیمارستان و پادگان تازه داریم چه خواهیم کرد؟ من خواهش می‌کنم فکر آینده باشید و همه پول را امسال خرج نکنیم. ما که قرار نیست تنها در سال ۹۳ زندگی کنیم و بعد از آن نباشیم. ایران انشاءالله تا بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) سرافراز باقی می‌ماند.

توکلی در پایان گفت: عرض من این است که ما فکر آینده باشیم و طرح‌ها را اینگونه نفروشیم. می‌توان با بررسی بیشتر سال آینده این کار را کرد. بنابراین سخن من این است که به این پیشنهاد رأی ندهید و زمین‌ها را به حراج نگذاریم.
گفتنی است، اشاره توکلی درباره پیشنهاد بند ص تبصره ۳ گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز