خبرگزاری کار ایران

به همت دفتر فناوری اطلاعات مرکز پژوهش‌های مجلس انجام گرفت،

دسترسی به گزارش‌های پژوهشی، طرح‌ها، لوایح و قوانین مصوب مجلس از طریق کُد QR

کد خبر : ۱۴۱۶۲۰

این مرکز در راستای ارتقای ارائه خدمات الکترونیک مطلوب‌تر به کاربران، امکان استفاده از کُد QR یا «رپس‌»(رمزینه پاسخ سریع) را در تارنمای مرکز پژوهش‌های مجلس به وجود آورده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز در راستای ارتقای ارائه خدمات الکترونیک مطلوب‌تر به کاربران، امکان استفاده از کُد QR یا «رپس‌»(رمزینه پاسخ سریع) را در تارنمای مرکز پژوهش‌های مجلس به وجود آورده است.

به گزارش ایلنا، بنابراین گزارش براساس کُدگذاری QR در تارنمای مرکز پژوهش‌های مجلس که به همت و تلاش دفتر فناوری اطلاعات این مرکز تهیه شده، کاربران می‌توانند گزارش‌های این مرکز، طرح‌ها و لوایح ارائه شده در مجلس و قوانین مصوب را به صورت یک بارکد دوبعدی دریافت کنند و به آسانی مطالب مورد علاقه خود را حتی برروی دستگاه تلفن همراه مورد استفاده قرار دهند.

«رپس»(رمزینه پاسخ سریع) یا QR - Code یک رمزینه(بارکُد) ظرفیت بالای رمزدار دو بعدی با ساختار ماتریسی است که به منظور رمزگشایی آسان محتویات آن ماتریس، با سرعت زیاد طراحی شده است. این رمزینه‌ها دارای ساختار مربعی شکل است، که اطلاعات در آن به صورت نقطه‌های مربعی کوچک مشکی که به آن ها واحد یا Module مشخص شده است که این مربع‌ها بر اساس الگوی استاندارد(ISO / IEC ۱۸۰۰۴:۲۰۰۶) ایجاد شده و می‌تواند حاوی نشانی وب، ایمیل(رایانامه)، شماره تلفن، قیمت و مشخصات یک کالا به صورت همزمان، یا هر نوع نوشته و داده‌ دیگری باشد.

گسترده‌ترین کاربرد رمزینه پاسخ سریع به ویژه برای عموم مردم، استفاده و بهره‌برداری از اطلاعات رمز شده در آن با استفاده از تلفن‌های همراه است. در واقع رمزینه پاسخ سریع(QR - code) بارکدهایی ساده‌اند که می‌توانند عملیات زیادی در گوشی‌های موبایل انجام دهند. این رمزینه‌ها می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، ارتباط با یک وب سایت‌، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره‌ گرفتن مورد استفاده قرار گیرند. همچنین با گوشی تحت سیستم اندرویدی، می‌توان به راحتی از مارکت‌های اندروید، بازی‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز را خریداری یا بارگذاری کرد.

کاربران تلفن‌های همراهی که دستگاه تلفن آنها مجهز به نرم‌افزار کدخوان است، می‌توانند " رمزینه پاسخ سریع " را در هر جایی که باشد(روی کاغذ روزنامه، نمایشگر رایانه و یا روی بدنه اتوبوس) اسکن کنند تا اطلاعات ذخیره شده در آن که می‌تواند شامل: قیمت و اطلاعات مربوط به یک کالا، شماره تلفن، پیامک و یا هر متنی است، مشاهده نمایند و یا یک صفحه‌ی وب را بدون نیاز به تایپ آن، بر روی تلفن همراه باز کنند. این عمل اتصال از دنیای فیزیکی به دنیای دیجیتال، به نام " هاردلینک " یا " مجازی کردن دنیای فیزیکی " گفته می‌شود.

همچنین کاربران می‌توانند جهت چگونگی نصب و استفاده از کدخوان QR از مطالب این صفحه استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز