خبرگزاری کار ایران

بزرگواری در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر برخی که به تندروی مشهورند در مجلس نباشند؛ ما ضربه می‌خوریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۸

اگر اصولگرایان وحدت داشتند این وضعیت برایشان پیش نمی‌آمد / معتدل‌ها شانس بیشتری در مجلس آینده دارند / خواسته قلبی ما این است از ادوار گذشته تا ادوار آینده به سمتی پیش برویم که رقابتی سالم بین اصلاح طلبان و اصولگرایان برقرار شود.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این کسانی که به تندروی مشهور شده‌اند اگر در مجلس نباشند و در شاکله تصمیم گیری‌ها دخالت نکنند، شاید ما ضربه‌هایی بخوریم، البته من اصولگرایان را می‌گویم.

سید علی محمد بزرگواری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص ترکیب و زمان تشکیل فراکسیون موسوم به اعتدال اظهار داشت: من خبر ندارم که چه کسانی هستند. اما این‌ها اصولگرا نیستند. اصولگرا بر سر اصول خود می‌ایستد و تغییر نام و شکل نمی‌دهد. در فضای مجلس من ندیده‌ام سخنی باشد که کسانی بخواهند چنین فراکسیونی را تشکیل دهند.

نماینده حوزهای انتخابیه کهکیلویه، بهمئی، چرام و لنده افزود: در مجلس آزادی هست. اما در میان اصولگرایان به نظر من این کار به مصلحت نیست. اصولگرایان باید در شرایط کنونی روز به روز به وحدت برسند و یک کاسه شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: اگر اصولگرایان وحدت داشتند این وضعیت برایشان پیش نمی‌آمد. امروز اصولگرایان چه در رهروان ولایت و چه در خود فراکسیون باید تلاش کنند وحدت داشته باشند. ‌‌ همان طور که امروز اصلاح طلبان خیز برداشته‌اند برای مجلس آینده، اصولگرایان نیز باید با وحدت کار کنند.

بزرگواری هشدار داد: اگر اصولگرایان واقعا چاره‌اندیشی نکنند و به وحدت کامل نرسند و مانند بحثریاست جمهوری دوباره به اختلاف و تشتت بیفتند و هر جناح و گروهی کاندیدای خود را معرفی کند، قطعا ترکیب مجلس عوض خواهد شد. اما اگر محکم به وحدت برسند و با هم هماهنگ شوند چه بسا که در آینده مجلس اکثریت را به دست آورند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیروزی اصولگرایان تندرو‌ها شانس بیشتری دارند یا معتدل‌ها، اظهار داشت: معلوم است که بیشتر معتدل‌ها شانس بیشتری در مجلس آینده دارند. حتی در میان اصلاح طلبان نیز بخش افراطی شانسی نخواهند داشت.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: خواسته قلبی ما این است از ادوار گذشته تا ادوار آینده به سمتی پیش برویم که رقابتی سالم بین اصلاح طلبان و اصولگرایان برقرار شود. میان کسانی که اصول نظام را قبول دارند. هر اصلاح طلبی که خطوط قرمز را رعایت می‌کند در ذات خود اصولگرایی را دارد و هر اصولگرایی نیز در ذات خود اصلاح طلب است. می‌شود که مجلس آینده ترکیبی از اصولگرایان اصلاح طلب باشد. ما اگر رقابتمان سالم باشد، قطعا به این هدف خواهیم رسید.

وی درباره برخی نمایندگان که در میان تعدادی از جناح‌های سیاسی به تندوران مشهور هستند، گفت: برخی از این کسانی که به تندروی مشهور شده‌اند اگر در مجلس نباشند و در شاکله تصمیم گیری‌ها دخالت نکنند شاید ما ضربه‌هایی بخوریم. البته من اصولگرایان را می‌گویم. وگرنه در میان اصلاح طلبان بخش افراطی کسانی هستند که اصلا نظام را قبول ندارند. آن‌ها با حاکمیت مشکل دارند. اما در بخش اصولگرایان این گروه که با حاکمیت مشکلی ندارند. بلکه فدایی حاکمیتند. اما در بحثمسائل اجتماعی و رفتارهای اخلاقی ممکن است کمی زیاده روی کنند.

وی در خصوص تعامل دولت و مجلس نیز اضافه کرد: تعامل باید طرفینی باشد. ما از روز اول گفتیم که می‌خواهیم با دولت تعامل داشته باشیم. اما امروز دولت کارهایی می‌کند که تعامل با مجلس را به هم می‌زند. نمایندگان با این مساله در استان‌هایشان مواجه هستند که فرماندار و استاندار هرکاری که خود می‌خواهند انجام می‌دهند. در این چندماه گذشته فقط کارشان تعویض است. مثلا یک نیروی خوب اصولگرای معتدلی که کار خود را به خوبی انجام می‌دهد چون رگه اصولگرایی دارد کنار می‌گذارند. این تعامل را به هم می‌زند.

بزرگواری درباره اظهارات رییس جمهور در خصوص اعتدال خاطر نشان کرد: ایشان گفته است باید در میان همه سلیقه‌ها افراد معتدل را یافت. الان افراد معتدل اصولگرا می‌خواهند با این دولت کار کنند. خب چرا آن‌ها را عوض می‌کنند؟ ما می‌گوییم باید بین فعل و قول هماهنگی باشد. رییس جمهور حرف‌های خوبی می‌زند. اما میان آنچه او می‌گوید و عملکرد زیر مجموعه‌اش زمین تا آسمان تفاوت است. الان وزرا در خیلی از موارد کاره‌ای نیستند. معاونین تصمیم گیر هستند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: وقتی مشاهده می‌شود که بین قول و عمل فاصله هست نمایندگان به عکس العمل واداشته می‌شوند. نمایندگان حق دارند سوال کنند. استیضاح کنند. کارت زرد بدهند. مجلس تا الان طبق روال عادی خود حرکت کرده. اگر آن‌ها این کار را نکنند شاید این‌ها نیز ملایم‌تر عمل کنند. اما عملکرد دولتی‌ها باعثمی‌شود واکنش نمایندگان شدید‌تر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز