خبرگزاری کار ایران

رسایی در مخالفت با بودجه: نمی‌توان بر دهان منتقدان مُهر زد

ابوترابی‌فر: از موضوع خارج شوید تریبونتان قطع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۸

علیرغم اینکه نظر دادن در مورد بحثهسته‌ای جز حق طبیعی شماست، اما الان باید راجع به گزارش کمیسیون تلفیق صحبت‌هایتان را ادامه دهید.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۳ در جلسه علنی مجلس عنوان کرد: موضوع مهم دیگر ارتباط بحثبودجه با توافق‌نامه ژنو است، شاید بتوان مُهر بر مراکز تحقیقاتی زد، اما نمی‌توانید بر دهان منتقدان این توافق‌نامه مُهر پلمب بزنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رسایی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۳ امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: بودجه سال ۹۳ در آذرماه تقدیم مجلس شد، که جا دارد که از رئیس جمهور به خاطر تحویل به موقع بودجه به مجلس هر چند که این مسئله به طور کامل اتفاق نیافتاده است، تشکر کنیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به نقدهای فنی وارد شده به بودجه سال ۹۳ عنوان کرد: در چند هفته‌اخیر نقدهای فنی و خوبی به بودجه سال ۹۳ وارد شد، اما متاسفانه بسیاری از این سوالات بی پاسخ مانده است.

وی در ادامه افزود: در بودجه سال ۹۳ بودجه شرکت نفت از کل بودجه عمومی دولت بیشتر است و البته این اشکالات در دولت‌های گذشته هم بوده، اما امید بود که این مشکلات در این دولت برطرف شود.

رسایی تاکید کرد: طبق کدام منطق حقوقی سود یک شرکت دولتی متعلق به خودش است و نباید به خزانه کشور وارد شود و از مالیات معاف است؟ چگونه می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی بدون تکیه به نفت تحقق بخشیم.

وی افزود: آیا عادلانه است که نیمی از درآمد نفت متعلق به یک شرکت و نیمی دیگر از آن متعلق به کل کشور ایران باشد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات هسته‌ای اخیر کشور گفت: موضوع مهم دیگر ارتباط بحثبودجه با توافق‌نامه ژنو است، شاید بتوان مُهر بر مراکز تحقیقاتی زد اما نمی‌توانید بر دهان منتقدان این توافق‌نامه مُهر پلمب بزنید.

رسایی در ادامه افزود: مگر می‌شود ترازوی دو ستونی بر احکام میلیاردی یک کشور را محرمانه اعلام کرد و حساب‌دهی آن را بدون تصویب در هیچ نهادی طبقه بندی کرد؟

نماینده مردم تهران در جواب تذکر ابوترابی‌فر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که در صورت خارج شدن از بحثبا قطع شدن تریبون مواجه خواهد شد، گفت: بنده در خصوص ارتباط یک توافق نامه بین المللی بزرگ با بودجه و اقتصاد کشور صحبت می‌کنم و این حق من است.

رسایی با اینکه در میان سخنان خود بار دیگر با تذکر نائب رئیس مجلس مواجه شد، با کنایه خطاب به ابوترابی فر گفت: حاج آقا پلمب بزنید.

ابوترابی‌فر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ماده ۱۱۳ آئین نامه مجلس خطاب به رسایی اظهار داشت: ناطق نباید از موضوع مورد بحثخارج شود و هرگاه رئیس مجلس تشخیص دهد ناطق از بحثخارج شده بعد از چند تذکر می‌تواند او را از ادامه نطق درباره آن موضوع در تمام آن جلسه منع نماید.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه نظر دادن در مورد بحثهسته‌ای جز حق طبیعی شماست اما الان باید راجع به گزارش کمیسیون تلفیق صحبت‌هایتان را ادامه دهید.

رسایی بار دیگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که به مذاکرات جاری خوش بین نیستم اما معتقدم این تجربه به شرط اینکه ملت بیدار باشد، ایرادی ندارد، گفت: مردم بیدار باشید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. آیا در بودجه سال آینده برای سبد کالا فکری شده است؟

وی در ادامه عنوان کرد: پیش از این وقتی یارانه به حساب شخصی افراد واریز می‌شد و افراد بنا بر برنامه‌ریزی و تشخیص خود آن را خرج می‌کردند، آقایان آن را گداپروری می‌دانستند اکنون باید از آنها پرسید که آیا رایج کردن اقتصاد کوپنی گداپروری نیست؟

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: یکی از درآمدهای سال آینده یک مشت دلاری است که آمریکایی ها در قبال نابود کردن دستاوردهای هسته‌ای کشور قرار است به صورت قطره‌چکان به ما بدهند.

وی گفت: چرا وقتی شعار قانون‌گرایی سر می‌دهید در رابطه با بودجه شفاف سازی نمی‌کنید و اطلاعات لازم را در خصوص هدفمندی یارانه‌ها ارائه ندادید؟

رسایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته سال‌ها را با عناوین اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: بودجه سال ۹۳ هیچ برنامه‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون کشور ندارد و باید پرسید بودجه‌ای که متکی بر درآمدهای نفتی باشد و بر مصرف‌گرایی تکیه کند چگونه قرار است در برابر تهدیدهای‌ آمریکا در خصوص موضوعی که نمی‌توانم اسمش را بیاورم مقاومت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز