خبرگزاری کار ایران

جلیلی در موافقت با کلیات بودجه؛

بودجه ۹۳ شفاف‌تر از بودجه‌های گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۳

با این نگاه و فرصت کمی که دولت در استقرار خود تا تحویل بودجه داشت و اتفاقا نسبت به بودجه‌های قبلی خطای پیش بینی کمتری را شاهد بودیم، لذا این امر را می‌توان از مزایای بودجه ۹۳ دانست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس لایحه بودجه ۹۳ را شفاف‌تر از بودجه های گذشته عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جلیلی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور گفت: بحثی که مورد اذعان همه نمایندگان است، رویکرد قانونمدارانه دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه و شفافیتی است که در بخش درآمد‌ها و مصارف بخصوص نسبت به لوایح قبلی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شرایط فعلی کشور شرایط سختی است، گفت: تهدید‌ها و تلاش‌هایی دشمنان برای محدود کردن فرصت‌ها و دستیابی به منابع و بازارهای بین‌المللی، شرایط را برای تامین منابع اجرای برنامه‌ها و اهدافی که همهٔ ما آن را اتظار داریم محدود کرده است. لذا با این نگاه و فرصت کمی که دولت در استقرار خود تا تحویل بودجه داشت و اتفاقا نسبت به بودجه‌های قبلی خطای پیش بینی کمتری را شاهد بودیم، لذا این امر را می‌توان از مزایای بودجه ۹۳ دانست.

جلیلی تصریح کرد: ‌ توانی که بودجه سال ۹۳ از نگاه برخی از نمایندگان با رویکرد بدبینانه دارد، امکان تحقق کاهش تورم را با اهداف تعیین شده بیان نمی‌کند.

وی با اشاره به آن آنچه نگاه واقع بینانه برخی دیگر از نمایندگان توصیف کرد، گفت: نگاه خوشبینانه دیگری نیز وجود دارد که کمک می‌کند با توجه به شاخص‌های ارائه شده در لایحه بودجه امکان تحقق اهداف پیش بینی شده را می‌کند. که ما باید به عنوان مجلس تلاش کنیم رویکردی را به کار گیریم تا محدودیت‌هایی را که دولت در تدوین بودجه با آن مواجه بوده را کمتر کنیم.

نمایندهٔ مردم مسجد سلیمان در مجلس همچنین با تاکید بر نزدیکی دیدگاه‌ها میان مجلس و دولت تصریح کرد: با همکاری هرچه بیشتر بین مجلس و دولت امکان دستیابی به اهداف لایحهٔ بودجه بیشتر خواهد بود. چرا که با توجه به منابع محدود و شرایط بین‌المللی کار نسبت به شرایط دیگر سخت‌تر خواهد بود.

جلیلی در ادامه بیان کرد: رویکردی که ما می‌توانیم در جهت تحقق اهداف داشته باشیم باید در راستای کمک به تعیین راههایی باشد تا دولت بتواند منابع مورد نیاز را برای پاسخ به این اهداف و برنامه‌ها ارائه کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطر نشان کرد: رویکرد دولت در تدوین خط مشی‌ها حتما برای ایجاد رضایتمندی و رفاه عمومی جامعه است و ما به عنوان نمایندگان مجلس باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا بتوانیم در کنار دولت برای تحقق آن اهداف و برنامه‌ها گام برداریم. و قطعا باید برای دستیابی به این مهم دو رویکرد را به طور جدی در بودجه مورد توجه قرار دهیم. یکی رویکرد پویایی در بخش اقتصادی برای تقویت این موتور ضعیف شده در عرصهٔ فعلی کشور بخصوص برای تامین نیازهای ضروری جامعه که اتفاق نظر در این رابطه بخصوص برای کمک به حوزه‌های تولیدی وجود داشت.

این نمایندهٔ مجلس یاد آور شد: رویکرد دیگر نحوهٔ تعیین سهم درآمدهای استانی بود که با تلاش‌های کمیسیون تلفیق این موضوع بسیار تعدیل شد. توجه بر این بود که ضمن توجه به سرجمع درآمدهای استانی به نوعی تعدیل صورت بگیرد که فشاری را که بعضا به برخی از استان‌ها در تعیین سهم درآمدهای استانی شده بود کاهش پیدا کند و در حقیقت این‌‌ همان کمکی است که در تعدیل لایحه بودجه توسط کمیسیون و مجلس صورت گرفت.

جلیلی گفت: شرایط ما در تدوین بودجه با وضعیتی که در آن قرار داریم و اقدامات و اهدافی که برای سال ۹۳ تدوین کرده‌ایم لازمهٔ برداشتن گامهای قوی است که در این راستا انتظار می‌رود دولت در سال ۱۳۹۳ ارزش اقتصادی را برای کشور با منابعی که برای آن در نظر گرفته به گونه‌ای خلق کند تا بر تمرکز بر بهره‌وری از همین منابع محدود رضایتمندی و رفاه عمومی را برای مردم ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز