خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

باید با افزایش اختیارات استانداران از تمرکز امور در مرکزیت کاسته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۷۸

در بحثافزایش اختیارات استانداران منهای اینکه بخواهیم به قانون اساسی نگاهی دیگر داشته باشیم در همین چارچوب نیز می‌توان اختیارات آنان را افزایش داد که کار‌ها تسهیل و سرعت بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان اختیارات استانداران را افزایش داد، ‌گفت: اگر در افزایش اختیارات استانداران رویکرد این باشد که از تمرکز امور در مرکزیت کشور کاسته شود کار عقلایی است.
به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دومین روز از نشست نخستین اجلاس استانداران دولت تدبیر و امید که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، ‌افزود: در بحثافزایش اختیارات استانداران منهای اینکه بخواهیم به قانون اساسی نگاهی دیگر داشته باشیم، در همین چارچوب نیز می‌توان اختیارات آنان را افزایش داد که کار‌ها تسهیل و سرعت بگیرد.
وی اظهارداشت: اما اگر وضع فعلی را هم در نظر بگیریم استانداران اختیارات بسیار خوبی دارند که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداران باید بستر همگرایی را در سطح استان فراهم کنند، گفت: اوقات مسوولان نباید صرف کشمکش‌های سیاسی شود و ما این وضع را در سال‌های گذشته داشتیم که ظرفیت سوزی شد.
لاریجانی تصریح کرد: نگاه ایجاد همگرایی بین نیروهای سیاسی، کاردان، متخصص و نخبه امری است که احتیاج به این دارد که انسان خود را مقید بداند وگرنه همیشه اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظر‌ها نباید باعثعدم استفاده از ظرفیت نخبگان شود.
وی ادامه داد: استانداران مختلفی در ادوار گوناگون بودند که فرمانداران مختلفی را نیز منصوب کردند، اما آن چیزی که به عنوان نام نیک از استاندار باقی می‌ماند کارهای مهمی است که وی در استان انجام داده است.
رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه استانداران وقت خود را صرف امور مهم استان کنند خطاب به آنان گفت: گرفتار خط بازی نشوید، چرا که این خط بازی نه مشکلی از جریان‌های سیاسی و نه مشکلی از مردم را حل نمی‌‌کند.
لاریجانی افزود: باید قبول کنیم هر وقت خیلی شلاقی در سیاست عمل شد مردم به طرف دیگر رای دادند و این تجربه کلی در طول ۳۵ سال پس از انقلاب است.
وی ادامه داد: داشتن سعه صدر برای استفاده از سطح نخبگان در سطح استان و ملی یک قاعده عقلایی است و باعثارتقای کشور از نظر توان ملی می‌شود.
رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به استانداران گفت: در ابتدای کار خود اگر ارزیابی دقیقی از امکانات و مشکلات استان داشته باشید می‌توانید در کار خود صاحب استراتژی درست شوید و به طور مستمر جلو بروید و دچار روزمرگی نشوید.
لاریجانی اظهار داشت: پست‌هایی مثل وزرا و استانداران پست‌های مدیریت‌های استراتژیک هستند و گرفتار شدن در امور تاکتیکی خرد آنان را از کارهای مهم باز می‌دارد.
وی ادامه داد: سطح نخبگی در سطح استان‌ها خیلی خوب است؛ گاهی در سطح ملی به درصد رشد نخبگی در استان توجه نشده اما شما می‌توانید ظرفیت‌ها را تکمیل و از نخبگان در بخش‌های مختلف استفاده کنید و این پایه‌ای برای آمایش سرزمین است.
رییس قوه‌مقننه با تاکید بر بهره جستن هر چه بیشتر از نیروهای مردمی برای پیشبرد امور خطاب به استانداران گفت: تا آنجا که ممکن است کار‌ها را واگذار و تقسیم کار را درست انجام دهید و به نیرو‌ها اعتماد کنید و بگذارید آنان رشد کنند و با یک اشتباه عزلشان نکنید.
لاریجانی افزود: در بخش اقتصاد یکی از مشکلات ما دولتی بودن اقتصاد است که هنوز علاجی نشده است.
وی همچنین ضمن تبریک قبول مسوولیت به وزیر کشور و تشکر از زحمات وی در طول چند ماه گذشته گفت: مسوولیت در وزارت کشور سنگین است چرا که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایفای نقش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز