خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان:

اشخاص حقیقی حق دعوای اعسار را ندارند

کد خبر : ۱۳۵۱۵۵

اگر مسول یک موسسه و یا یک دهیار عامل حادثه‌ای شود در صورتی که نتواند خسارت آن را بپردازد باید به زندان برود

اشخاص حقیقی که عامل به وجود آمدن حادثه‌ای باشند و در دادگاه محکوم شوند؛ مشمول جزای محکومیت مالی هستند، حق دعوای اعسار(اعلام ناتوانی در پرداخت دین) را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه به رسیدگی به لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد پیشنهاد حذف عبارت(اشخاص حقوقی) ازماده ۱۵ ارائه کرد.

وی در تشریح پیشنهاد خود عنوان کرد: معنی وجود عبارت اشخاص خصوصی در این ماده این است که اگر یک شخص حقیقی به طور مثال تصادف کند کسی را می کشد لازم نیست به زندان برود. در حالی که اگر یک موسسه و یا یک ده یار عامل حادثه‌ای شود در صورتی که نتواند دیه آن را بپردازد باید به زندان برود و این در حالی است که بسیاری از موسسات توان پرداخت چنین پولی را ندارند.

منتخبان ملت در بهارستان با ۶۶ رای موافق ۸۳ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع با پیشنهاد حذف عبارت " اشخاص حقیقی " مخالفت کردند.

متن ماده ۱۵ از لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به قرار زیر است:
دادخواست اعسار از تجار واشخاص حقوقی پذیرفته نمی‌شود. این اشخاص در صورتی که مدعی اعسار باشد باید مطابق مقررات قانون تجارت رسیدگی به امر ور شکستگی خود را درخواست کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز