خبرگزاری کار ایران

نظری مهر در نطق میان دستور:

نظام بانکی کشور نیاز به انقلاب و تحول بنیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۵۳

تصمیمات فعلی و بالاخص چند سال اخیر کاخ شیشه‌ای بانک مرکزی علی رغم پیگیری‌های شش ساله اینجانب مبنی بر تک رقمی نمودن سودهای بانکی که عامل نابودی صنعت و کشاورزی و سرمایه‌گذاری توسعه کشور شده است همچنان ناکارآمد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نظام بانکی کشور نیاز به انقلاب و تحول بنیادی دارد نظام بانکی ما شرعی و اسلامی نیست و رویکرد حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها با تک رقمی نمودن سودهای بانکی اصلاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد جواد نظری مهر در نشست علنی امروز(۱۷ دی) مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای روحانی در سفر انتخاباتی خود به استان گلستان در دو موضوع گردشگری و کشاورزی تاکید فراوان داشتید آیا پتانسیلی بالاتر از جزیره آشوراده که در مقایسه با سایر جزایر از آب و هوای معتدل، دسترسی آسان به ارتفاعات جنگل و صحرا و قابلیت ارتباط آسان و سریع با آسیای میانه و اروپای شرقی برخوردار است وجود دارد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و کمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور سهم بخش صنعت، کشاورزی، بازرگانی و گردشگری استان از منابع صندوق توسعه در سالهای گذشته نادیده گرفته شده است چرا باید مصوبات و دستورالعمل‌های بانکی برای استانهای توسعه یافته مانند استان گلستان و به ویژه حوزه انتخابیه‌ام یکنواخت باشد و عبارت با رعایت منابع مصرف در ابلاغیه‌های خط اعتباری بانک مرکزی با بانک‌های عامل استان باعثعدم برخورداری بخش‌های مختلف اقتصادی از تاثیرات نظام بانکی شود.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر با این روش مناطق محروم، محروم‌تر و استان‌های توسعه یافته، توسعه یافته‌تر می‌شوند. جناب آقای رئیس جمهور نظام بانکی کشور نیاز به انقلاب و تحول بنیادی دارد نظام بانکی ما شرعی و اسلامی نیست و رویکرد حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها با تک رقمی نمودن سودهای بانکی اصلاح می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: تصمیمات فعلی و بالاخص چند سال اخیر کاخ شیشه‌ای بانک مرکزی علی رغم پیگیری‌های شش ساله اینجانب مبنی بر تک رقمی نمودن سودهای بانکی که عامل نابودی صنعت و کشاورزی و سرمایه‌گذاری توسعه کشور شده است همچنان ناکارآمد است.

وی بیان کرد: قطعا این موضوع در حوزه نظام جمهوری اسلامی نمی‌باشد جناب آقای رئیس جمهور با عنایت به اینکه استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی، باغداری و دامپروری است و امنیت غذایی کشور وابسته به فعالیت این بخش‌هاست ولی هیچ دولتی نتوانسته در تعیین و تثبیت منطقه خرید تضمینی محصولات استراتژیک اقدامات اساسی انجام دهد. در کشور ما کشاورز و دامدار در زمان فروش محصولات خود با واسطه گرها و اجبار فروش غیر واقعی مواجه می‌شوند اما بعضی از بازرگانان و صاحبان صنایع محصولات خود را با آخرین تحولات نرخ ارز معامله می‌کنند.

نظری مهر افزود: محصولات اساسی وارداتی مثل گندم و سایر اقلام با چندین برابر قیمت از بازارهای خارجی خریداری می‌شود که این موضوع به معنای زنده به گور کردن کشاورز، دامپرور و سایر تولیدکنندگان کشور است که هیچ عقل سلیمی آنرا تائید نمی‌کند اگر ریاست جمهور نرخ واقعی محصولات کشاورزی را مانند سایر محصولات وارداتی که بر پایه قیمت واقعی اعلام کند انقلاب بزرگی در تولید کشور به وجود می‌آید. این درحالی است که در بودجه امسال ۳ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفتید ودر رابطه با وارادات نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی مثل گندم ۱۲ هزار میلیارد دلار و برابر ۳۶ هزار میلیارد تومان که این به معنای این است که واردات ۱۲ برابر که متاسفانه این موضوع فاجعه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: جناب آقای رحمانی فضلی معضل مرزهای استان گلستان چه زمانی حل می‌شود علی رغم پیگیری‌های شش ساله اینجانب از ابتدای مجلس هشتم و گذشت ۸ سال از مصوبه دولت نهم مرز جغرافیایی استان گلستان با سایر استانهای همجوار مشخص نشده است که این بی توجهی دولتهای غرب در خصوص رفع موانع اساسی راه و توسعه استان به اثبات می‌رساند. آیا گذشت شانزده سال از استان شدن گلستان کافی نبوده است چه میزان از اعتبارات انسداد مرزها و سایر اعتبارات بهسازی جاده مرزی و به روز رسانی تجهیزات آنها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: جناب وزیر استان گلستان استانی با ظریب حادثه خیزی بالا می‌باشد که سیل و آتش سوزی را هر ساله در آن شاهد هستیم انتظار است اعتبارات ویژه‌ای را برای جلوگیری از این موارد اختصاص دهید. جناب آقای مهندس نعمت زاده استان گلستان از نظر صنعت دارای رتبه ۳۰ از بین ۳۲ استان می‌باشد آیا بهتر نیست بخشی از سرمایه گذاری صنعت کشور به مناطق محروم گلستان که نرخ بیکاری در برخی از موارد به بیش از ۴۰ درصد است هدایت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به وزیر بهداشت گفت: جناب آقای دکتر هاشمی پروژه‌های بیمارستانی از جمله احداثبیمارستان بروشان، توسعه و تجهیز بیمارستان بندرترکمن و بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بندرگز چه زمانی به بهره برداری می‌رسد متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی این استان در حال حاضر از مشکلات شدید اعتبارای رنج می‌برد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تصریح کرد: جناب آقای نجفی استان گلستان علی رغم وجود استعدادهای فراوان در بخش گردشگری به علت نبود زیرساخت های لازم از نرخ ماندگاری پایین مسافر برخوردار است شما چه برنامه ای برای توسعه گردشگری در این منطقه دارید؟ همچنین جناب آقای وزیر کار آمار بیکاری در استان گلستان بالای ۵۰ درصد است که باید در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز