خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در تذکر شفاهی به حجتی:

واردات بی‌رویه برنج سم مهلک برای برنج‌کاران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۳

انتظار داشتیم حجتی در توضیحات خود بگوید چه برنامه‌ای برای استاندارد کردن محصول برنج، تأمین کود غیرشیمیایی، تأمین آب و بیمه برنج‌کاران دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه واردات بی‌رویه برنج، سم مهلک کشاورزی برای برنج‌کاران است از وزیر کشاورزی خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامی برای بهبود وضعیت تولید برنج در کشور انجام دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاوری در مورد همه چیز صحبت کرد به جز برنج؛ گویا به نظر وی برنج باید از مجموعه محصولات کشاورزی حذف شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار داشتیم حجتی در توضیحات خود بگوید چه برنامه‌ای برای استاندارد کردن محصول برنج، تأمین کود غیرشیمیایی، تأمین آب و بیمه برنج‌کاران دارد.
وی با بیان اینکه کود شیمیایی که در حال حاضر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد بسیار گران و کمیاب است، تصریح کرد: متأسفانه بیمه‌ گران کشاورزی، نبود کارخانه‌های شالکوبی مدرن که منجر به نابودی بخشی از محصول برنج می‌شود، عدم اجرای قانون افزایش بهره‌وری در تولید برنج، عدم برداشت کاه مزارع برنج برای خوراک دام، نبود برنامه خرید تضمینی براساس محصول عمده کشت برنج شمال یعنی برنج هاشمی، عدم تسطیح اراضی برنج که می‌تواند منجر به افزایش محصول شود و مشکلات دیگری که برای کشاورزان برنج‌کار وجود دارد باعثشده که بسیاری از کشاورزان زمین‌های مرغوب برنج‌کاری خود را با تغییر کاربری به دیگران واگذار کنند تا در آن‌ها ویلا سازی شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه واردات بی‌رویه برنج سم مهلک کشاورزی برای برنج‌کاران است از وزیر کشاورزی خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامی برای بهبود وضعیت تولید برنج در کشور انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز