خبرگزاری کار ایران

نماینده مهاباد در نطق میان دستور:

رأی بالای اهالی کرد به روحانی رأی به اصلاح و میانه‌روی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۸۸

یکی از ابتکارات خوب دولت تدوین این منشور بود و امیدواریم که آن ضمانت اجرایی نیز به خود بگیرد و با اجرایش آیندگان احساس شهرونددرجه دوم نداشته باشند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی بالای ۸۰ درصدی اهالی کردنشین به روحانی رأی به اعتدال، اصلاح و میانه‌روی بود، اظهار داشت: این مسئله از سویی دیگر نشان اعتماد این مردم به نظام و در وجه سلبی نشان از نارضایتی و اعتراض به وضع موجود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عثمان احمدی در نطق میان دستور خود با اشاره به رأی بالای مردم کرد و اهل سنت به حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم کرد و اهل سنت با رأی بی‌نظیر خود منتظر تحقق وعده‌های آقای روحانی هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همانگون که مقام معظم رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری به کاندیدا‌ها گفتند شعار‌هایتان به گونه‌ای نباشد که فردای پس از انتخابات وقتی آن‌ها پیشرویتان قرار گرفتند توان اجرای آن را نداشته باشید، می‌خواهم به دولت بگویم فرصت مغتنم است و باید درجهت تحقق وعده‌ها تلاش کرد.
وی با بیان اینکه رأی بالای ۸۰ درصدی اهالی کردنشین به روحانی رأی به اعتدال، اصلاح و میانه‌روی بود، اظهار داشت: این مسئله از سویی دیگر نشان اعتماد این مردم به نظام و در وجه سلبی نشان از نارضایتی و اعتراض به وضع موجود است.
احمدی ادامه داد: مردم مهاباد به عنوان شهروندان کرد در چارچوب قانون اساسی مطابات به حقی دارند که در شعارهای آقای روحانی متبلور بود که بعضی از آن‌ها مانند اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی جامع عمل به خود نگرفته بود و امیدواریم این اصول اجرا شود.
وی با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی توسط دولت، تصریح کرد: یکی از ابتکارات خوب دولت تدوین این منشور بود و امیدواریم که آن ضمانت اجرایی نیز به خود بگیرد و با اجرایش آیندگان احساس شهرونددرجه دوم نداشته باشند.
نماینده مردم مهاباد، انتخاب سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی را تبریک گفت و ادامه داد: ایشان یکی از مجرب‌ترین استانداران کشور هستند و انتظار دارم با توجه به نسبت جمعیتی از نخبگان کرد در مناصب استانی استفاده شود که تاکنون چنین عملی صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به صحبت وزیرکشور مبنی بر اضافه کردن ۱۰ استان دیگر به تقسیمات کشوری خواستار تشکیل استان کردستان شمالی با مرکزیت مهاباد شد و افزود: مهاباد با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و داشتن صداوسیمای مستقل از استان و همچنین قدمت تاریخی و منابع خوبی که دارد می‌تواند به عنوان یک استان مورد توجه قرار گیرد.
احمدی از وزیر دادگستری و رئیس قوه‌قضاییه درخواست کرد تا به زمین‌های سیدآباد و مسکن مهر آن منطقه توجه کند و ادامه‌ داد: از ۲ سال پیش تاکنون ۱۷۰۰ خانوار با مشکل روبرو شده‌اند و تاکنون هیچ اقدام خوبی درخصوص آن‌ها صورت نگرفته است و از این مسولان می‌خواهیم نسبت به این مسئله توجه و آن را پیگیری کنند.
در ادامه، وی از وزیر راه وشهر سازی درخواست انجام طرح مطالعاتی برای احداثفرودگاه مهاباد را کرد و اظهار داشت: من از ایشان می‌خواهم با توجه به اینکه مهاباد در یک منطقه استراتژیک و جغرافیایی ویژه قرار گرفته است در این زمینه دستور اقدامات لازم را صادر کنند.
نماینده مردم مهاباد در پایان نیز از وزیر علوم درخواست کرد که مسئله دانشکده ادبیات وعلوم انسانی مهاباد را پیگیری کند و گفت: ساخت این دانشکده از مصوبات سال ۶۶ بوده است و تا کنون ساخت آن با وجود داشتن ردیف بودجه با تعویق افتاده است من از آقای فرجی دانا می‌خواهم هیئتی به دانشگاه ارومیه بفرستند تا مسئولان این دانشگاه پاسخ دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز