خبرگزاری کار ایران

رسایی:

چرا مجلس در برابر اهانت به آیت‌الله رفسنجانی واکنش نشان نداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۳

هرچند آقای لاریجانی در بحثاشراف به مسائل دیپلماتیک صاحب نظر هستند، اما چرا پس از انجام ملاقات کمیته روابط پارلمان اروپا با این دو فتنه گر، دیدار خود را با آنها لغو نکردند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عدم واکنش مجلس نسبت به بی‌احترامی هیات دیپلماتیک به ایت الله هاشمی رفسنجانی، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رسایی در تذکرآیین نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ در خصوص حواشی ایجاد شده در سفر کمیته روابط پارلمان اروپا به ایران، اظهار کرد: مردم ایران نسبت به اتحادیه اروپا همان احساسی را دارند که به آمریکا دارند و در سفر هفته گذشته کمیته روابط پارلمان اروپا علیرغم اینکه به آنها گفته شده بود که حق دیدارهای غیردیپلماتیک را ندارید، اما آنها در بدو ورود به ایران با دو تن از محکومان فتنه دیدار کردند.

وی افزود: این فتنه گران با ملت ایران سر دشمنی دارند وگرنه نمی‌رفتند در یک سفارت خارجی با تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا دیدار کنند، زیرا همه می دانستند که اینان چنین قصدی دارند

وی افزود: پس از انجام این دیدارها تعدادی از همکاران به وزارت اطلاعات و وزارت خارجه تذکر دادند، اما این درحالی بود که معاون وزیر اطلاعات یک روز پس از این ملاقات از آن باخبر شد.

وی با بیان اینکه چرا سفیر یونان باید دیروز احضار شود، گفت: چرا این هیئت یک برنامه غیر دیپلماتیک داشت و چرا ملاقاتهای بعدی آنها لغو نشد. هر چند آقای لاریجانی در بحثاشراف به مسائل دیپلماتیک صاحب نظر هستند، اما چرا پس از انجام ملاقات کمیته روابط پارلمان اروپا با این دو فتنه گر، دیدار خود را با آنها لغو نکردند؟

رسایی اظهار کرد: درست است از لحاظ تفکرات سیاسی با آیت الله هاشمی تعارض هایی داریم، اما این یک دعوای درون خانوادگی محسوب می شود و اگر یک خارجی بخواهد به شخصیت های ما توهین کند و در ملاقات با ایشان از جای خود بلند نشود باید برخورد کرد و چرا مجلس با اینکه میزبان این ملاقات بود واکنشی از خود نشان نداد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز