خبرگزاری کار ایران

رییس‌مجلس شورای اسلامی:

عسگر اولادی پشتوانه مستحکم انقلاب بود

کد خبر : ۱۲۶۰۶۴

فعالیت احزاب را نباید به عنوان یک کار حاشیه ای در نظر گرفت زیرا حضور احزاب لازمه یک کشور مردم‌سالار است.

رییس‌مجلس شورای اسلامی گفت: عسگراولادی به عنوان یک رجل سیاسی تراز جمهوری اسلامی بود.

به گزارش ایلنا‏، علی لاریحانی امروز(سه شنبه) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم مرحوم عسگراولادی که با حضور محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه، فاطمه رهبرنماینده مردم تهران، اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه و برخی دیگر از اعضای این حزب و کمیته امداد امام(ره) و خانواده مرحوم عسگر اولادی برگزار شد، درخصوص شخصیت ایشان اظهار داشت: سلوک سیاسی مرحوم عسگراولادی به گونه‌ای بود که بشود به ایشان اتکا کرد و وجود چنین افرادی به این سادگی‌ها صورت نمی‌گیرد و سالها زمان می‌برد تا فردی با خصوصیات ایشان وارد عرصه کشور شود.

وی گفت: ایشان پشتوانه مستحکم انقلاب بود و جای خالیشان کاملا محسوس است.

لاریجانی گفت: شخصیت آن بزرگوار خوب شناخته نشد و این به دلیل ضعف ماست که در این زمینه تلاش نکردیم.

رییس مجلس، ویژگی‌های شخصیتی عسگراولادی را در مسلکی بودن، تبعیت از ولایت فقیه، اخلاص، صبر و متانت دانست و افزود: وی از روی دردمندی سخن می‌گفت و سخنانش فقط برای حزب نبود و نگاه نافذی در تشریح مسایل داشتند و اگر در جلسه‌ای هم در اقلیت قرار داشتند با صراحت عقایدشان را بیان می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش احزاب در جامعه مردم سالار، تصریح کرد: فعالیت احزاب را نباید به عنوان یک کار حاشیه ای در نظر گرفت زیرا حضور احزاب لازمه یک کشور مردم‌سالار است.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: متاسفانه درکشور ما احزاب قوی و دارای تشکیلات منسجم مانند حزب موتله که یک حزب ریشه دار، مکتبی و سازمان یافته است، ‌ وجود ندارد و برخی احزاب با طوفان های سیاسی به وجود می آیند و سریع به خواب می روند که اینگونه احزاب شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

در ابتدای این دیدار دبیرکل حزب موتلفه در مورد شخصیت مرحوم عسگراولادی گفت: امام خمینی(ره) آن مرحوم را فردی متدین در قول و عمل دانسته و مقام معظم رهبری هم به عنوان مجاهد صادق خستگی‌ناپذیر از ایشان یاد کردند.

حبیبی افزود: مرحوم عسگراولادی از ۱۵ سال پیش حزب موتلفه را برای بعد از خودشان آماده کرده بودند و اعتقادشان بر این بود که حزب نباید متکی به فرد باشد.

در پایان دبیرکل حزب موتلفه از طرف حزب، ‌ کمیته امداد و خانواده مرحوم عسگراولادی از دکتر لاریجانی به دلیل سخنانشان در نطق جلسه علنی درخصوص آن بزرگوار و حضور در مراسم ایشان تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز