خبرگزاری کار ایران

تامینی:

نظارت دقیق بر اجرای قوانین در آگاهی بخشی مردم تاثیر بسزایی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۰

به نظر من بزرگترین مشکلی که وجود دارد، مسئولینی هستند که قوانین را درست اجرا نمی‌کنند، یعنی اگر قوانینی که تاکنون در مجلس تصویب شده، به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسئولین در اجرای قوانین دقت داشته باشند، گفت: به نظر من بزرگترین مشکلی که وجود دارد، مسئولینی هستند که قوانین را درست اجرا نمی‌کنند، یعنی اگر قوانینی که تاکنون در مجلس تصویب شده، به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ حسن تامینی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس با بیان اینکه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای درست قوانین وضع شده، است، اظهار کرد: مجلس علاوه بر تصویب قوانین به طرح‌هایی که در قالب تک فوریتی، دو فوریتی ارائه می‌شود، نظارت دقیقی داشته باشند.

وی افزود: قبل از اینکه قانونی به تصویب برسد باید نظارت‌های لازم بر آن صورت گیرد، حتی رئیس‌جمهور هم که لوایحی را برای مجلس می‌فرستد نظارت‌های لازم در کمیسیون‌های تخصصی در قالب کمیسیون‌های اصلی و فرعی انجام می‌گیرد، اما علاوه بر این برای مجلس چند پروسه نظارتی دیگر درنظر گرفته می‌شود، به اینصورت که در کمیسیون اصل نود به برخی از مصوبات هیات دولت که ممکن است مانع اجرای قوانین موجود باشد، هیات تطبیق قوانین مصوبات دولت با قوانین مجلس آن را رسیدگی کرده و می‌تواند حتی در صورت لزوم در راستای اجرای قانون به ابطال آن بپردازد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان اضافه کرد: هئیت نظارتی توسط مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود و به عنوان نماینده و ناظر به استان‌ها می‌فرستد و دیوان محاسبات هم به عنوان یکی از ابزارهای نظارتی مجلس در استان‌ها در خصوص صرف‌ هزینه‌های دولت و اجرای قوانین نظارت می‌کند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه مسئولین در اجرای قوانین دقت داشته باشند، گفت: به نظر من بزرگترین مشکلی که وجود دارد، مسئولینی هستند که قوانین را درست اجرا نمی‌کنند یعنی اگر قوانینی که تاکنون در مجلس تصویب شده، به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

تامینی تاکید کرد: نظارت دقیق بر اجرای قوانین در آگاهی بخشی مردم تاثیر بسزایی دارد، مردم انتظار دارند که نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که به اطلاع آنان نیز برسد، البته نقش رسانه‌ها در این امر پر اهمیت است که رضایت مردم را به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز