خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم افتتاحیه پل صدر؛

در پروژه‌های کلان عمرانی دچار آفت شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۵۶

اگر این آمار صحت داشته باشد ما قبل از کشور عربستان و کویت در رده‌های آخر دنیا قرار داریم چرا که این آمار برای کشور ژاپن ۲۴۰۰ ساعت، کره ۱۹۰۰ ساعت و در ترکیه، چین و آمریکا ۱۴۰۰ ساعت است بر این اساس از ۲۰ میلیون جمعیت شاغل کشور ۱۴ میلیون نفر زائد فعالیت می‌کنند و تنها ۶ میلیون نفر فعالیت واقعی را دارند.

ایلنا: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پروژه‌ها عمرانی با معضل مدیریت زمان و هزینه مواجه هستیم، گفت: در پروژه‌های کلان عمرانی به دلیل نبود مدیریت با آفت مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لاریجانی در مراسم افتتاح پل صدر با حضور در محل افتتاح این پروژه از تمامی کسانی که در ساخت این پروژه نقش داشتند تشکر کرد و گفت: این پروژه نیز همانند بزرگراه امام علی که کار ماندگاری بود بخش زیادی از ترافیک تهران را علاج می‌کند پروژه صدر و نیایش مجموعه ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه اگر تلاش‌های شهرداری تهران نبود شاهد معضل ترافیک تهران با شدت بیشتری بودیم ادامه داد: روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی و عدم تعطیلی پروژه صدر موجب شد که پروژه صدر در مدت زمانی دو سال ساخته و تمام شود در کشور ما پروژه‌های زیادی کلنگ زده می‌شود اما زمان طولانی صرف می‌شود تا شاهد افتتاح آن شویم.

رئیس مجلس با بیان اینکه گاهی افتتاح یک بیمارستان ۱۷ سال طول می‌کشد: تصریح کرد: این زمان موجب می‌شود تا در ‌‌نهایت پروژه کلنگی تحویل داده شود و درواقع معضل اصلی کشور ما در پروژه‌ها به روش مدیریتی بر می‌شود. در صورتی که پروژه صدر نشان داد که ظرفیت برای مدیریت وجود دارد و باید تدبیر برای پروچه‌های کلان اتخاذ شود.

لاریجانی با بیان اینکه هم اکنون پروژه‌های کلان در کشور تبدیل به آفت شده‌اند، گفت: در گزارش صد روزه رئیس جمهور اعلام شد که چهارصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی شروع شده است. چه قدر باید پروژه عمرانی در سال داشته باشیم که با بودجه بیست هزار میلیارد تومانی برای پروژ‌ها مطابقت کند آن هم با نرخ تورم موجود بدون شک این پروژه‌ها چهل تا پنجاه سال به طول می‌انجامد البته نباید اینگونه باشد، باید از ظرفیت موجود استفاده کرد و باید از سرمایه‌های خصوصی بهره جست تا شاهد خمیدگی در سرمایه‌های انسانی و اعتباری نباشیم.

وی تاکید کرد: در بودجه کشور باید برای " سفره گسترده کار عمرانی " روش منطقی با حضور مردم و سرمایه گذاری آن‌ها فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت خود گفت: پروژه صدر با تدبیر و سازماندهی و طراحی مهندسان ایرانی به سرانجام رسیده است. ما می‌توانیم در شرایط فعلی برای برون رفت اقتصادی به نیروهای داخل کشور توجه کنیم. در شرایطی که در تحریم به سر می‌بریم مهندسین می‌توانند تحریم‌ها را تبدیل به نعمت کنند.

وی ادامه داد: نباید همین که فشار‌ها بر ایران کمتر شد بخشهای دولتی به سمت خرید کلان محصولات خارجی بروند و با ورود حجم بی‌رویه‌ای از واردات ظرفیت رشد اقتصادی را کاهش دهند. چرا که بر حسب تجربه باید از ظرفیت داخلی استفاده کرد
لاریجانی استفاده از زمان را در پروژه‌های عمرانی مقوله ارزشمندی دانست و اعلام کرد با روحیه تلاش در امور عمرانی زمان کوتاه می‌شود. پروژه صدر به دلیل داشتن قدرت مدیریت و ساماندهی زمان موجب شد در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه من خود مسئولت اجرایی در پست‌های مختلف را داشتم، گفت: آماری برای امور دولتی ارائه می‌شود که من این را سخت می‌پذیرم چرا که بر حسب این آمار در امور دولتی روزانه ۲۲ دقیقه حداقل زمان مفیدی است که کارمندان فعالیت می‌کنند. این آمار در بخش صنعتی ۵ / ۲ ساعت در روز است که در سال به هشتصد ساعت می‌رسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت خود صراحتاً اعلام کرد که اگر این آمار صحت داشته باشد ما قبل از کشور عربستان و کویت در رده‌های آخر دنیا قرار داریم، چرا که این آمار برای کشور ژاپن ۲۴۰۰ ساعت، کره ۱۹۰۰ ساعت و در ترکیه، چین و آمریکا ۱۴۰۰ ساعت است بر این اساس از ۲۰ میلیون جمعیت شاغل کشور ۱۴ میلیون نفر زائد فعالیت می‌کنند و تنها ۶ میلیون نفر فعالیت واقعی را دارند.

لاریجانی با بیان اینکه مشکل ما بر سر مدیریت است، افزود: پروژه صدر نشان داد که مدیریت نقش اساسی دارد. راهکار ما در توسعه جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی این است که نیروی کاردان و با ارزش به کشور تزریق شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در باره ترازنامه هیدو کربنیک در خصوص تلفات بخش انرژی نیز مطالبی را ارائه کرد و گفت: در بخش استخراج نفت، گاز و نحوه انتقال و توزیع آن حدود ۴۳۲ میلیون بشکه نفت در سال است که تنها ۱۹۶ میلیون بشکه نفت قابل قبول است در واقع ما ۲۳۶ میلیون بشه نفت را هدر می‌دهیم که این مقدار میزان فروش بشکه نفت ما در این شرایط است. این در حالی است که ما در قانون و برنامه ۵ ساله نسبت به کاهش تلفات انرژی تاکیدات لازم را قید کرده‌ایم.

وی همچین در ادامه گفت: در بحثمصرف انرژی نیز ایران در مقایسه با اروپا تنها یک ششم از انرژی تولید شده را به خوبی استفاده می‌کند و بیشتر در این زمینه اسراف می‌شود این در حالی است که ما می‌توانیم با یک مدیریت جامع مشکل را به خوبی حل کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه باید قدر‌دان مدیران باشیم که توانستند این کار ارزشمند را به سرانجام برسانند، گفت: روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین بیش از اندازه استفاده می‌شود پیام اصلی پروژه صدر این است که ما می‌توانیم با مدیریت صحیح در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. همچنین با روحیه جهادی پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز