خبرگزاری کار ایران

دیدار حسینی صدر با نایب رییس اتاق بورس ترکیه

کد خبر : ۱۲۴۳۲۴

فضای مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای رشد و گسترش مناسبات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه وجود دارد.

موید حسینی صدر، رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با فایق یاووز، نایب رییس اتاق بورس ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسینی صدر در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه رشد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و ترکیه در مسیر خوبی قرار دارد.

وی در همین راستا افزود: فضای مثبتی در مجلس شورای اسلامی برای رشد و گسترش مناسبات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه وجود دارد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه مقامات عالی رتبه ایران و ترکیه درتعمیق وتحکیم مراودات دوستانه افزود: فرصت‌های فراوانی در حوزه‌های صنعتی و انرژی برای توسعه مناسبات فیمابین وجود دارد که باید با اجرایی کردن توافقات قبلی این مراودات را در ابعاد دو جانبه و منطقه‌ای توسعه داد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه، فعال کردن بازارچه‌های مرزی ایران و ترکیه را بستر مناسبی برای حضور پررنگ‌تر بخش‌های خصوصی در کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی دانست.

در ادامه این دیدار فایق باووز نایب رییس اتاق بورس ترکیه با اظهار خشنودی از سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به ترکیه گفت: پیشینه مثبت ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی میان ترکیه و ایران باعثشده ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکاء تجاری ترکیه در منطقه باشد.

وی در همین زمینه افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور همسایه سبب تقویت مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون می‌گردد.

فایق یاووز در پایان بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها در بخش‌های انرژی و تروریستی و رفع موانع بانکی میان دو کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز