خبرگزاری کار ایران

بروجردی:

دیوار تحریم ترک برداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۶

بدانیم که ریزقضایای هسته ای که مورد بحثو تبادل نظر و تصمیم گیری قرار می گیرد، فصل الخطاب حرف آخر را می زند و آقایان تنها مجری هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پایه های اساسی قطعنامه های شورای امنیت منع غنی سازی بود زمانی که غنی سازی ما را تائید کردند به این معنی است که پایه های قطعنامه های امروز لرزان است دیوار تحریم ترک خورده است و منحنی تحریم ها سیر شود ولی خود را آغاز کرده است که این کار کمی نیست که این همان نرمش قهرمانانه است که اتفاق افتاد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی در نشست علنی امروز مجلس ضمن عرض خسته نباشید به تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو گفت: انصافا اتفاق رخ داده کار بسیار سخت و مشکل و نفس گیری است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون تردید مذاکرات یک میدان رزم تمام عیار است و این عملیات تازه آغاز راه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند یک همبستگی و انسجام و دفاع در دورن هستیم ادامه داد: در مقابله ما هم دشمنان صف آرایی کرده اند بدانند که حرف همه ملت یکی است، دفاع از حقوق مسلم هسته ای ملت ایران فراموش نکنیم ۱۰ سال پیش از وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در تهران مذاکره می کردند ما درخواست کردیم برای فعالیت دانشمندان هسته ای اجازه ۲۰ دستگاه سانتریفیوژ بدهند آنها با تکبر اعلام کردند ۲ دستگاه را اجازه نمی دهند.

بروجردی افزود: امروز به فضل الهی و از برکت پایمردی ملت و هدایت های مقام معظم رهبری ۱۹۰ هزار دستگاه سانتریفیوژ در سایت های ما وجود دارد این کار بسیار عظیمی است که صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بدون تردید در چالش بزرگ ۱۰ سال گذشته و در این مصاف نابرابر برنده ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران بود یعنی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه یک قهرمان بود و با تعبیر هوشمندان مقام معظم رهبری که فرمودند نرمش قهرمانانه یعنی شما امروز از صفر تا ۱۰۰ این دانش را مسلط هستید و دشمن از همه ابزارهای خود برای مقابله با شما اشتباه میکند و با هوشمندی مصالح ملی و منافع ملی حکم می کند از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: من براین اساس معتقدم کاری که صورت گرفت جدای از کاستی که در این مورد نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بحثهای جهانی فراوانی داشته ایم وبا حضور دکتر عراقچی و ظریف که شاهد این موضوع بودند کار بزرگی صورت گرفت.

بروجردی تصریح کرد: برخی از دوستان تعبیرهای متعدد داشتند این هیبت آزادی موجود در جامعه ما است، ولی بدانیم که ریزقضایای هسته ای که مورد بحثو تبادل نظر و تصمیم گیری قرار می گیرد، فصل الخطاب حرف آخر را می زند و آقایان تنها مجری هستند و اگر غیر این است دکتر ظریف در اینجا اعلام کنید.

وی افزود: معتقدم اتفاقاتی که بعد از این تحولات ایجاد شد فضای ایران باید به عنوان سازنده بمب هسته ای در دنیا که با شبکه های عظیم تبلیغاتی تحریک می شد، تغییر پیدا کرد که ایران کشوری است ک به دنبال ساخت بمب هسته ای نیست ک این دستاورد بسیار بزرگی است.

بروجردی ادامه داد: ما غنی سازی را از دیگران گدایی نکردیم در عهدنامه nptماده ۴ این حق داشتیم داریم و خواهیم داشت و از این حق استفاده میکنیم که امروز توانمندی ۲۰ درصد را هم داریم ولی براساس منافع ملی عمل میکنیم و این حق تامین شده را هم درمذاکرات اخیر را گرفتیم.

نماینده بروجرد در مجلس بیان کرد: پایه های اساسی قطعنامه های شورای امنیت منع غنی سازی بود زمانی که غنی سازی ما را تائید کردند به این معنی است که پایه های قطعنامه های امروز لرزان است دیوار تحریم ترک خورده است و منحنی تحریم ها سیر شود ولی خود را آغاز کرده است که این کار کمی نیست که این همان نرمش قهرمانانه است که اتفاق افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس نقش بسیار مهمی در همه مراحل ۲۰ سال گذشته توانمندی هسته ای ایفا کرده است و با گذراندن مصوبه برای نپذیرفتن پروتکل الحاقی گام عظیمی برداشت و با رصد این موضوع نظرات خود را اعلام می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز