خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پیامی به همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارگران کشور:

برگزاری مسابقات قرآنی کارگری سراسری امری عزتمند است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۴۲

رئیس مجلس با صدور پیامی به همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارگران کشور تأکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی کارگری سراسری کشور امری عزتمند و در خور تحسین است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی کارگران کشور گفت: برگزاری مسابقات قرآنی کارگری سراسری کشور امری عزتمند و در خور تحسین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی با بیان اینکه حاملان قرآنی از بهترین جمعیت بشری هستند، اظهار داشت: راهنمایی‌های قرآنی سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می‌نماید و نقصی که مکاتب بشری دارند و سعادت تک‌بُعدی یعنی دنیوی را در بر می‌گیرد، ندارد با دیدی جامع به حرکت عالم و آدم می‌نگرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدمت شما حضار عزیز عرض سلام و احترام دارم

این جمع از دو جهت برگزیده است، هم از این بُعد که جمعی قرآنی است و حاملان قرآن از بهترین جمعیت بشری محسوب می‌گردند که کتاب انسانیت و فضیلت را در دل‌های خود جای داده‌اند و هم از این بُعد که تولید کشور و رونق آبادانی کشور بر همت و اراده آنان و بر بازوان پرتوان آنان استقرار یافته است.

شخصیت‌های برجسته در دنیا غالباً در پناه بهره‌گیری از ویژگی‌های فطری توانسته‌اند راهی به سعادت بیابند. قرآن، آخرین کتاب آسمانی از این خصوصیت برخوردار است که مبتنی بر فطرف الهی انسان، مسیر هدایت بشر را معین می‌نماید، به همین دلیل رسالت پیامبر ما به خصوصیت خاتمیت آراسته است، چرا که فطرت انسان‌ها در همه ادوار تاریخ یکسان است و این کتاب راهنمای بشر براساس فطرت است.

لذا راهنمایی‌های قرآنی سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می‌نماید و نقصی که مکاتب بشری دارند و سعادت تک‌بُعدی یعنی دنیوی را در بر می‌گیرد، ندارد با دیدی جامع به حرکت عالم و آدم می‌نگرد.

قرآن کتابی است که آراستگی معنوی فرد را زیربنای توسعه همه ‌جانبه جامعه تعریف می‌کند و مدینه فاضله اسلامی جز با توانمندسازی مادی و معنوی آحاد جامعه تحقق نمی‌یابد.

جامعه قرآنی کارگران این توفیق را دارد که مطابق تدبیر قرآنی، باور نمودن استعدادهای فردی را هم از جهت مادی و هم از جهت معنوی، در پناه قرآن مورد توجه قرار داده و از این جهت حرکتی عمیق و پرارزش و ماندگار خواهد بود.

برگزاری مسابقات قرآنی کارگری سراسری کشور امری عزتمند و در خور تحسین می‌باشد و بنده از صمیم قلب از این همت ارزشمند سپاسگذارم.

برگزاری کلاس‌های آموزش و تعلیم قرآنی، چه از بُعد تلاوت و چه تفسیر و اهتمام به ساماندهی نیروهای قرآنی در جامعه کارگران حرکتی پاک و پرتأثیر خواهد بود.

اینجانب ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات سراسری قرآنی کارگران کشور که انصافاً محفلی نورانی است، امیدوارم که این حرکت در آینده با پشتیبانی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت بالندگی و رشد معنوی جامعه کارگری گام‌های استواری بردارد، موفق و مؤید باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز