خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار وزیر امور خارجه ژاپن:

مسیر ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تغییر ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۶۵

جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله غنی‌سازی حق ملت ایران است و مذاکرات جاری ژنو نیز در این چهارچوب خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مسیر ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی بعدازظهر امروز شنبه در دیدار فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن و هیأت همراه، با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه میان دو ملت چشم‌انداز همکاری‌های فی‌مابین را بسیار مثبت و درحال توسعه خواند و افزود: تقویت مناسبات دو کشور به ویژه از نظر اقتصادی در تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه موثر خواهد بود.

وی در همین زمینه بر ضرورت تقویت زمینه‌های سیاسی پیرامون مسائل مهم منطقه میان دو کشور تأکید کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون به ویژه صنایع، نفت و گاز و انجام پروژه‌های زیربنایی برای گسترش همکاری‌های خود برخوردارند، افزود: حضور شرکت‌های ژاپنی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک در ایران به نفع هر دو کشور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله غنی‌سازی حق ملت ایران است و مذاکرات جاری ژنو نیز در این چهارچوب خواهد بود.

وی افزود: مسیر ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

براساس این گزارش، فومیو کیشیدا وزیر امرو خارجه ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مناسبات دو کشور گفت: مردم ژاپن به تاریخ و فرهنگ غنی ملت ایران احترام می‌گذارند.

وی افزود: ژاپن تمایل دارد مناسبات خود با کشور بزرگ و قدرتمند ایران در منطقه خاورمیانه را تقویت کند؛ روابط با ایران برای توکیو اهمیت فراوانی دارد.

وزیر خارجه ژاپن در ادامه افزود: توکیو مایل است در مسئله حل بحران سوریه و افغانستان و استقرار صلح و امنیت در منطقه با ایران گفت‌وگو و تبادل نظر کند.

وی با ابزار خوش‌بینی به روند مذاکرات جاری ژنو گفت: ایران از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای نقش‌آفرینی مؤثر در تعاملات منطقه‌ای دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز