خبرگزاری کار ایران

ارزیابی محجوب از سفر ظریف به ترکیه؛

حباب توهمی دولت اردوغان شکسته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۷

دولت اردوغان به دلیل ناآشنایی در سیاست خارجی و اصرار بر سیاست‌های عثمانی در تلاش بود که گذشته این امپراطوری را احیا کند، اما این توهم بعد از دو سال و اندی شکسته شد و دولتمردان این کشور به ناچار مجبور به تجدید نظردر سیاست خارجی خود گرفتند.

نماینده مردم تهران، با دفاع از عملکرد سیاست خارجی ایران برای تحکیم روابط سیاسی خود با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان، از سر گیری روابط مستحکم دو کشور ایران و ترکیه را نشان از شکسته شدن حباب توهمی دولت اردوغان است.

علیرضا محجوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، گفت: عبور از روابط تیره و سرد گذشته ایران و ترکیه نشان از رویکرد جدید ترکیه و شکسته شدن حباب توهم از سوی دولتمردان این کشور بوده است.

وی افزود: دولت اردوغان به دلیل ناآشنایی در سیاست خارجی و اصرار بر سیاست‌های عثمانی در تلاش بود که گذشته این امپراطوری را احیا کند، اما این توهم بعد از دو سال و اندی شکسته شد و دولتمردان این کشور به ناچار مجبور به تجدید نظردر سیاست خارجی خود گرفتند.

محجوب تصریح کرد: عبور از روابط تیره و سرد دو کشور ایران و ترکیه و عادی‌سازی این روابط پس از سفر ظریف به این کشور نشان از شکسته شدن حباب توهم و همچنین توجه دولتمردان ترکیه به سیاست‌های همزیستی مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه دارد.

به گفته وی اشتباهات استراتژیک این کشور در قبال سوریه می‌رفت تا دولتمردان این کشور را خانه‌نشین کرده و برای همیشه دولت اسلام‌گرای اردوغان را از صحنه سیاست خارجی این کشور محو کند.

محجوب عنوان داشت: در حال حاضر ترکیه در تلاش است که اشتباهات استراتژیک گذشته خود در منطقه را جبران کند لذا برای کسب اعتماد دوباره در منطقه به ایران نیاز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز