خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

دولت موافق استفاده از فاینانس خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۳۲

پیشنهاد مطرح شده شامل دو قسمت است. در حکم اول سپرده گذاری ارزی نزد بانک ها است که آنها بتوانند دو برابر ریالی برای خرید تملک دارایی ها استفاده کنند و بخش دوم هم مربوط به استفاده از این موارد برای پیش پرداخت طرح های فاینانس است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت موافق استفاده از فاینانس های خارجی است، گفت: زمانی که به صورت سپرده ارزی از صندوق توسعه ملی برداشت و نزد بانک ها می گذاریم تنها می توان معادل ارزی آنها را پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی درباره جایگزینی پیشنهاد نمایندگان برای تبصره ۲ لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور گفت: پیشنهاد مطرح شده شامل دو قسمت است. در حکم اول سپرده گذاری ارزی نزد بانک ها است که آنها بتوانند دو برابر ریالی برای خرید تملک دارایی ها استفاده کنند و بخش دوم هم مربوط به استفاده از این موارد برای پیش پرداخت طرح های فاینانس است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در بخش فاینانس دولت نظر مساعد دارد، اکنون که دکتر لاریجانی در چین حضور دارند قطعاً یکی از موارد دستور مذاکراتشان بحثفاینانس و استفاده از آنها خواهد بود.

وی ‌ادامه داد: در بخش اول زمانی که ما به صورت سپرده ارزی نزد بانک ها از صندوق می گذاریم فقط می توان ارزی آنها را داد و بانک ها از کجا ریال باید بیاورند؟ بانک که نمی تواند آن را تبدیل به ریال کند و چون سپرده گذاری است نمی تواند آنها را بفروشد، بنابراین بخش اول برای راهگشایی دولت نمی تواند باشد. مشکلی که الان داریم، مشکلی است که تا آخر سال با آن مواجهیم. وظیفه ما این بود که ما به عنوان خدمتگذار در مجلس حضور پیدا کنیم و در مورد آنها توضیح دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز