خبرگزاری کار ایران

قوامی در نطق میان دستور:

صنایع داخلی باید به ظرفیت کامل برسد

کد خبر : ۱۱۵۱۱۰

مجتمع عظیم صنعتی داریم که سوپرآلیاژ تولید می‌کند که اگر توجه دولت به آن زیاد شود آن شرکت توسعه پیدا کرده و توجه مصرف‌کنندگان داخلی به آن جلب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس بر ضرورت حمایت از صنایع داخلی و رساندن آن به ظرفیت کامل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، هادی قوامی در نشست علنی - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی و نطق میان‌دستور خود با تبریک عید غدیر، گفت: حماسه اقتصادی از دو راه صورت می‌گیرد، اول عزم عمومی و اراده مردم و دوم با دخالت آگاهانه دولت در اقتصاد، برای تحقق این حماسه پیش‌نیازهایی وجود دارد که از جمله آن رساندن صنایع داخلی به ظرفیت کامل است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: موجی از سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده که در برخی از آن‌ها دچار خطای تشخیص شده‌ایم ولی امروز این سرمایه‌گذاری‌ها در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده و باید تلاش کرد که آن‌ها با تلاش دولت و صنایع داخلی صورت گیرد.

وی افزود: اگر صنایع به ظرفیت اسمی برسد بهای تمام شده کاهش پیدا کرده، صنایع رقابت‌پذیر شده و اشتغال ایجاد می‌شود که این موضوع از پیش‌شرط‌های توسعه کشور است.

این نماینده مردم تصریح کرد: وقتی ما محصولاتی را در کشور تولید می‌کنیم باید از آن حمایت شود که مصداق آن لوله‌هایی برای صنعت نفت است اما شاهد این هستیم که علی‌رغم تولید این لوله‌ها در کشور، از چین ورود این کالا‌ها را داریم که درست نیست.

قوامی گفت: مجتمع عظیم صنعتی داریم که سوپرآلیاژ تولید می‌کند که اگر توجه دولت به آن زیاد شود آن شرکت توسعه پیدا کرده و توجه مصرف‌کنندگان داخلی به آن جلب می‌شود.

وی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها دو بُعد دارد، یک بُعد آن سیاست‌های غیرقیمتی و یک بُعد آن سیاست‌های قیمتی است. گام اول سیاست‌های قیمتی برداشته شد که ناقص است و هدفمند کردن یارانه‌ها تاثیر خود را برای اصلاح قیمت‌ها از دست داده است.

قوامی افزود: ما باید در اصلاح بودجه و تدوین بودجه ۹۳ به سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی توجه کنیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: از وزیر راه تقاضای رسیدگی به پروژه می‌امی، جاجرم، ‌ اسفراین و مشهد دارم چرا که اجرای این پروژه فاصله اسفراین و شهرستان‌های پیرامون را به تهران حدود ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌دهد، همچنین این فاصله تا مشهد ۸۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

قوامی یادآور شد: باید راه‌های شهرستان‌های اطراف اسفراین آسفالت شود و پروژه‌های نیمه‌کاره در این محور‌ها تکمیل شود که در ‌‌نهایت همه باید در راستای حمایت از تولید داخلی گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز