خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده خاش ازحاکمیت رابطه در عزل و نصب‌ها

کد خبر : ۱۱۵۰۷۸

نزدیک دو سال است در شهرستان‌های ایرانشهر، خاش، سراوان و میرجاوه قتل‌های زنجیره‌ای و قومی رونق گرفته است که متاسفانه مسئولان امنیتی متاسفانه در برخورد با آن‌ها موفق عمل نکردند و موجب نگرانی مردم شده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد و کوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده نکردن از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهارگفت: حاکم شدن رابطه بر ضابطه در عزل و نصب‌های استان و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری و جابجایی اعتبارات خشکسالی و اختصاص آن به موارد غیرضروری و عدم تخصیص بودجه سالانه به میزان کافی از عوامل عقب‌ماندگی استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایلنا‏‏‌، حمیدرضا پشنگ در نشست علنی امروز –چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی در نطق می‌ان‌دستور خود با تاکید بر ضرورت هوشیاری بیشتر مسلمانان در مقابل اقدامات مرموزانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس گفت: ملتی که پشت سر رهبر فرزانه بایستد و اقداماتش براساس نظرات و دیدگاه‌های رهبری باشد در جهان پایدار خواهد ماند.
وی گفت: همگان بر این باوریم که ملتی که پشت سر رهبر فرزانه ایستاده است و تمام اقدامات خود را بر پایه نظر و دیدگاه‌های مقام عظمای ولایت می‌داند در جهان پایدار خواهد ماند.
وی افزود: ضمن حمایت از رئیس جمهور منتخب از سخنرانی آقای روحانی و هیات همراهش در مقر سازمان ملل تشکر نموده و متذکر می‌شوم که فصل‌الخطاب تمامی بحث‌ها بر قامت کلام رهبر اندیشمند انقلاب بوده است و لاغیر.
پشنگ گفت: ‌ اقدامات تروریستی در بلاد اسلامی را محکوم نموده و هوشیاری بیشتر مسلمانان را در مقابل اقدام مرموزانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس را خواستارم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم الزامات قانون اساسی مبنی بر رفع مشکل مسکن اقشار نیازمند و همین‌طور خلق حماسه اقتصادی برای رفع مشکل معیشتی مردم و مبارزه با فقر و بیکاری که آسایش و امنیت را از مردم ایران سلب نموده است را در اولویت قرار دهد.
نماینده مردم خاش، می‌رجاوه، نصرت‌آباد و کوین در مجلس افزود: مردم انقلاب و ولایی سیستان و بلوچستان به‌عنوان مرزبانان متعهد با رای حداکثری به دولت تدبیر و امید حمایت خویش را اعلام داشتند که امید است با آسیب‌شناسی فعالیت‌های دولت قبل و شایسته‌سالاری و قانونگرایی و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این استان و منصوب کردن فردی شایسته به‌عنوان مدیریت استان با فکر توسعه‌ای و نه امنیتی حلاوت و شیرینی ۲۴ خرداد ماه سال جاری را در کام مردم این دیار خوشایند نماید.

وی افزود: در یک ارزیابی و بررسی آمار و ارقام مشاهده می‌شود استانی که افتخار شاگرد اولی مشارکت مردم را در انتخابات مختلف دارد از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای در پایین‌ترین جایگاه قرار گرفته است که این زنگ خطری است برای مسئولان دولتی و مجلس.
پشنگ گفت: نبود مدیریت و برنامه‌ریزی و درست برای استان، عمل نکردن به قانون اساسی درباره قومیت‌ها و مذاهب اسلامی، اجرایی و عملیاتی نشدن اسناد بالادستی چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های توسعه‌ای، عدم توجه به تربیت نیروی انسانی بومی و ناتوانی مدیریت در بالفعل درآوردن توانایی‌ها در بخش‌های تولیدی، گزارش‌ها و آمارهای نادرست و غلط به مرکز استان و شیوع دروغ‌پردازی در دولت نهم و دهم و امنیتی جلوه دادن استان، فراهم نبودن زیرساخت‌های توسعه علمی و فرهنگی و صنعتی و اجتماعی، اجرا نشدن مصوبات مجلس از جمله دلایل عقب‌ماندگی حوزه انتخابیه بنده است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس استفاده نکردن از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار و آبهای دریای عمان، حاکم شدن رابطه بر ضابطه در عزل و نصب‌های استان و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری و جابجایی اعتبارات خشکسالی و اختصاص آن به موارد غیرضروری و عدم تخصیص بودجه سالانه به میزان کافی را از دیگر عوامل عقب‌ماندگی این استان دانست.
نماینده مردم خاش، می‌رجاوه، نصرت‌آباد و کوین در مجلس گفت: حق است با عبرت از عملکرد گذشتگان و کنار گذاشتن آفت تکبر و غرور و دروغ‌پردازی نتیجه مثبت دریافت کنیم.
وی خطاب به رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و وزیر کشور گفت: نزدیک دو سال است در شهرستان‌های ایرانشهر، خاش، سراوان و می‌رجاوه قتل‌های زنجیره‌ای و قومی رونق گرفته است که متاسفانه مسئولان امنیتی متاسفانه در برخورد با آن‌ها موفق عمل نکردند و موجب نگرانی مردم شده است.
پشنگ در ادامه از وزیر نیرو که برای قول مساعد به منظور رسیدگی به مشکل آب شرب استان داده است، تشکر کرد و گفت: اگر از پتانسیل‌های سیستان و بلوچستان حمایت شود و دولت مرزنشینان را سهامدار کند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز