خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با وزیر پیشنهادی علوم:

کرسی‌های آزاد اندیشی فضای رخوت دانشگاه را از بین می برد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۵۰

دانشگاه‌ها زمینه‌ساز رشد و تکنولوژی هر کشوری هستند و باید در محیط‌های علمی برای دستیابی به افق‌های روشن گام‌های بلندی برداشته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با بیان اینکه باید زمینه فعالیت جدی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود، گفت: تحقق این موضوع جو سیاسی دانشگاه را از رخوت و خمودگی که در چند سال اخیر به آن دچار شده است، بیرون می‌آورد.
به گزارش ایلنا‏؛ رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در محل این مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
جلالی در این دیدار، گفت: با وجود آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تسریع در انتخاب وزیر علوم یکی از برنامه‌های ضروری دولت به حساب می‌آید.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نقش فرهنگ سازی در محیط دانشگاهی کشور، افزود: در محیط‌های دانشگاهی در کنار تلاش‌های علمی و فنی باید به امور فرهنگی نیز توجه ویژه‎ای شود و فضای علمی دانشگاه‌ها باید به سمتی حرکت کند که در ارتباط نزدیک با فضای کسب وکار نیروی جوان تحصیل‌کرده را برای بازار کار آماده کند.
جلالی ادامه داد: باید با راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، فضای فکری و جو سیاسی دانشگاه را از رخوت و خمودگی که در چند سال اخیر به آن دچار شده است، بیرون آورد و نیرویی جدید به آن تزریق کرد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گام‌های متقابل دولت تدبیر و امید و مجلس نهم در جهت تعامل با یکدیگر، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دور از حرکت‌های سیاسی در فضایی کار‌شناسانه در جهت تعامل هرچه بیشتر با دولت به ویژه در زمینه بحث‌های کار‌شناسی گام بردارد.
رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری هم در این دیدار با تشریح برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت علوم، یادآور شد: حجم کمی محیط‌های دانشگاهی در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است که باید در کنار این افزایش کمی، فضای علمی دانشگاه‌های کشور از نظر کیفی نیز ارتقا پیدا کند.
وی توضیح داد: دانشگاه‌ها زمینه‌ساز رشد و تکنولوژی هر کشوری هستند و باید در محیط‌های علمی برای دستیابی به افق‌های روشن گام‌های بلندی برداشته شود.
فرجی دانا با اشاره به فعالیت‌های علمی و کار‌شناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: تعامل و همکاری بیشتر بین مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت علوم زمینه مساعدی را برای پیشرفت در حوزه علوم و فناوری ایجاد می‌کند چرا که همکاری این دو دستگاه زمینه‌ساز تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز