خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ایلنا خبرداد:

اعلام نتیجه اصلاحیه بودجه تا ۲ هفته آینده / ارز تک نرخی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۵۷

به واسطه اختلاس و رانت‌هایی که از قبل چند نرخی بودن ارز حادثشده و می‌شود در حال حاضر سیاست بر تک نرخی کردن ارز است تا تولیدکننده، مصرف کننده و واردکننده اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

پس از بررسی‌های کمیسیون‌های تخصصی، اصلاحیه بودجه ۹۲ تا دو هفته آینده اعلام نتیجه می‌شود.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اخبار از روند اصلاحیه بودجه به ایلنا گفت: آنچه مسلم است طبق پیش‌بینی‌ها و با توجه به وضع کلی حاکم بر کشور امکان تحقق بودجه مصوب سال ۹۲ نبود، بنابراین دولت و مجلس تصمیم به اصلاح بخشی از مصوبه گرفتند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: مجموعه ۷۰هزار میلیارد تومان بودجه باید اصلاح و از سرجمع کسر شده و از ردیف‌هایی که دولت پیش‌بینی کرده با ۱۰ درصد پایین بالا شدن برای تصویب نهایی به صحن علنی آورده شود.

وی گفت: در حال حاضر کلیات اصلاحیه تصویب شده و کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی در حال بررسی هستند وتا ۲ هفته آینده جمع بندی می‌شود و با اعمال نظرهای کارشناسی در مواد و تبصره ها برای اعلام رای نهایی به صحن می‌رود.

وی همچنین در خصوص نرخ ارز گفت: بواسطه اختلاس و رانت‌هایی که از قبل چند نرخی بودن ارز حادثشده و می شود در حال حاضر سیاست بر تک نرخی کردن ارز است تا تولیدکننده، مصرف کننده و واردکننده اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند ضمن اینکه دولت در تعیین نرخ ارز دستوری عمل نکند و تنها به‌عنوان ناظرانجام وظیفه کند.

وی در خاتمه نرخ ارز را بین ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ و به‌صورت شناور ایده آل دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز