خبرگزاری کار ایران

کوثری در نطق میان دستور:

برخی مشکلات کشور ریشه در عملکرد مسئولان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۸

برخی رفتارها نشان می دهد تصمیم شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیدهای انتخابات بسیار تصمیم درستی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می رسد که کل مشکلات و وضعیت اقتصادی کشور به تحریم برنمی گردد و برخی از آن ها ریشه در عملکرد مسئولان دارد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۴ مهر) گفت: در درجه اول رییس جمهور و تیم دیپلماسی کشورمان به خاطر نطق سازمان ملل و نطق کشورهای غیر متحد تشکر می کنم اما لازم است دقت بیش تری صورت گیرد تا استکبار جهانی خیال نکند ما به آن ها نیازمندیم و همان طور که رهبر انقلاب نیز تاکید فرمودند از پیش آمد کارهایی که لازم نبود باید جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: همان طور که همه نمایندگان و مردم استحضار دارند، استکبار جهانی به خصوص آمریکای جنایتکار در ۲۵ سال قبل از انقلاب اسلامی جنایت های بزرگی از قبیل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، تاسیس ساواک و تربیت شکنجه گران و داستان کاپیتولاسیون علیه ملت ایران روا داشته اند و بعد از انقلاب نیز همواره از ضد انقلاب حمایت کرده اند که به لطف خداوند این توطئه ها با هشیاری رهبر انقلاب و تلاش مردم ایران خنثی شد.

کوثری تصریح کرد: در نهایت در اردیبهشت سال ۵۹ آمریکا با ایران قطع رابطه کرد و کشور ما را در حالت محاصره اقتصادی قرار دادند و تصور می کردند در کوتاه ترین زمان همه کارها روی زمین می ماند اما حضرت امام این قطع رابطه را به فال نیک گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز دیدیم، آمریکا که صدام حسین را تقویت می کرد مغلوب حضور ملت ایران در جبهه های حق علیه باطل به فرماندهی بی بدیل رهبر انقلاب شد و این مردم آنچنان در مقابل آمریکا ایستادگی کردند، که نگذاشتند تا آمریکا به هدف خود که ساقط کردن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود برسد.

کوثری با بیان این که این مردم نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن بماند، تاکید کرد: غرب که بعد از جنگ جهانی دوم با زور اسلحه به دنبال رسیدن به اهداف خود بوده است با این شکست ها در پی آن شد که جلوی فناوری هسته ای ایران قرار گیرد.

وی افزود: بدون هیچ منطقی پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بردند و در دو سال اخیر نیز بیش از پیش ما را در فشار تحریم قرار دادند که به لطف خداوند و همت دانشمندان هسته ای در حال حاضر ۱۸ هزار دستگاه سانترفیوژ فعال در نطنز و فوردو به تولید اورانیوم ۳.۵ تا ۲۰ درصد اقدام می کند.

کوثری تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای مدعی رعایت قوانین بین المللی تمام پروژه‌های هسته ای را که با قرارداد رسمی با ایران داشتند، یکطرفه رها کردند در حالتی که دادگاه بین المللی باید به این مسائل رسیدگی می‌کرد زیر فشار لابی غرب سکوت اختیار کرد.

وی افزود: در همین راستا بود که به این نتیجه رسیدیم که باید کار را خود به صورت عملی دنبال کنیم و امروز نیز می بینیم که این کار انجام شد.

کوثری تاکید کرد: حال سوال این است که استکبار جهانی به خصوص آمریکا چه تغییر رفتاری داده که برخی تا این اندازه ذوق زده شده اند در صورتی که آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی است و نمونه ناتوانی اش ماندن درعراق و افغانستان و مصر و تونس است.

وی ادامه داد: برخی در این رابطه می گویند تماس تلفنی و اوباما و مذاکره ظریف و کری عنایت خداوند در حال ملت ایران بود و دیگر نباید به دوران گذشته برگردیم و همین آقا بعد از پیروزی حسن روحانی اشتهایشان تحریک شده و خود را پدرخوانده این دولت می داند و حرف هایی می زند که نه با گذشته انها تناسبی دارد و نه برای آن ها آینده ای ایجاد می کند.

کوثری تصریح کرد: این رفتارها نشان می دهد تصمیم شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیدهای انتخابات بسیار تصمیم درستی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از ریاست قوه قضاییه سوال می کنم چرا اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی را در مورد مهدی هاشمی عملی نمی کنید.

وی افزود: من از آقای هاشمی درخواست دارم که همان طور که شما در سال ۶۸ که بنده را به خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول الله بود را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردید که در آن زمان نیز رسیدگی کردند، امروز نیز خود شما ایشان را به قوه قضاییه معرفی نمایید تا دستگاه قضا با رسیدگی به جا مانع از بدبینی مردم به مسئولان شود.

کوثری با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: به نظر می رسد که کل مشکلات و وضعیت اقتصادی کشور به تحریم برنمی گردد و برخی از آن ها ریشه در عملکرد مسئولان دارد.

وی در این خصوص تاکید کرد: به طور مثال سال گذشته مقام معظم رهبری بحثاقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و از دولت دهم یازدهم می پرسم که در این رابطه چه کرده اید.

کوثری افزود: هم تورم وگرانی بالا است هم گرانی در جامعه به شدت موجود است پس باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم تا دشمن را ناامید کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: برخی به دنبال نظرسنجی بر اساس انتقاد از عملکرد دیپلماسی هستند که باید خدمت این عزیزان عرض کرد که حضور ۳۶ میلیون از مردم در پای صندوق های رای نشان دهنده ایستادگی مردم در مقابل استکبار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حضرت امام فرمودند: " باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می داند گفت که تاسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند حق تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو اخوند آمریکایی در فعل و امر خداوند و رسول او تخطئه می کنید؟ ".

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز