خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کشورهای دنیا دشمن ما نیستند

کد خبر : ۱۰۹۷۰۴

خام‌فروشی محصولات معدنی و نفتی با خیانت محسوب شود / تقویت تولید داخل زمینه قدرت ایران در مذاکرات را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر اینکه به‌طور حتم ایران با هیچ کشور دنیا دعوا و سر جنگ ندارد، گفت: ‌ کشورهای دنیا دشمن ما نیستند، البته امریکا و انگلیس در ادوار گذشته ظلم‌های بسیاری را به مردم ایران وارد کرده‌اند، که مردم هیچ وقت این موضوعات را فراموش نمی‌کنند.

به‌گزارش ایلنا، سیدهادی حسینی در نطق میان دستور با بیان اینکه خوشبختانه انتخابات امسال ریاست‌جمهوری بسیار برای مردم و جامعه امیدبخش بود، گفت: ‌ خوشبختانه مردم در این رابطه به تکلیف خود عمل کردند، از این‌رو مجلس و دولت باید در شرایط کنونی با تلاش شبانه روزی مشکلات کشور را حل کنند.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت در گام نخست به وظایف خود عمل کرده و با معرفی افراد با تجربه این گام را برداشتند، همچنین مجلس با دادن رأی اعتماد به بیشتر این وزرا گام نخست را برداشتند.

وی افزود: همچنین حضور دکتر روحانی در نیویورک و دفاع مناسب از حقوق ملت ایران و دستاوردهای کشور و نقش تأثیرگذار وزارت خارجه و پرهیز از دعواهای بی‌نتیجه از اقدامات درست و مطلوب دولت است.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور حتم ایران با هیچ کشور دنیا دعوا و سر جنگ ندارد، تصریح کرد: ‌ کشورهای دنیا دشمن ما نیستند، البته امریکا و انگلیس در ادوار گذشته ظلم‌های بسیاری را به مردم ایران وارد کرده‌اند که به جزء این موارد دلیلی بر دشمنی وجود نداشت.

حسینی افزود: اوباما باید بداند که دوستی با ملت‌ها تنها با دوستی ملت با ملت امکان‌پذیر است، از طرف دیگر ملت ایران در چند سال اخیر آموخته که بدون آمریکا هم می‌تواند زندگی کند، اما به‌طور حتم آمریکا فرصت زیادی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت‌های آمریکا بر بروز فاجعه‌های انسانی مانند بمب‌باران هیروشیما جایزه‌ای دریافت نکرده‌اند، گفت‌: برنده در این رابطه رئیس‌جمهوری است که در جهت تنش‌زدایی تلاش کند.

حسینی افزود: ‌ اگر دولاتمردان کشور می‌خواهند عزت‌تشان در مذاکرات هسته ای حفظ شود و تداوم عزت ایران به نام شما ثبت شود، هم‌اکنون وقت ‌آن رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نقش ۷۰ درصدی سوء مدیریت در بروز مشکلات کشور، ‌یادآور شد: به‌طور حتم مسئولان باید در جهت کاهش این‌ آمار تلاش کنند، گفت: مسئولان باید با تکیه بر داشته‌های ملت و اعتماد به سرمایه‌گذاران و توجه به بخش‌های کشاورزی، صنعتی و عمرانی در جهت کاهش این آمار تلاش کنند، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب بارهای فرموده‌اند که آنهایی که با دولت و نظام مشکل دارند ولی با کشورشان مشکل ندارد، برای مشارکت فعال شوند.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی نیازمند عزم جدی و جهادی است، تصریح کرد: در شرایط کنونی لزوم استفاده از منابع انسانی و طبیعی برای استحکام پایه‌های نظام لازم است، از طرف دیگر این موارد در آینده مذاکرات ایران با غرب بسیار تأثیرگذار است.

حسینی با بیان اینکه تقویت تولید داخل زمینه قدرت ایران در مذاکرات را فراهم می‌کند، گفت‌: مسئولان باید در جهت خودکفایی در محصولاتی مانند گندم و برنج تلاش کنند، همچنین باید از ظرفیت‌های تولیدی کشور مانند شیلاتی و کشاورزی استفاده کنند.

وی با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های معدنی و نفتی در کشور، گفت: به طور حتم خام‌فروشی محصولات معدنی و نفتی با خیانت محسوب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: هم‌اکنون جوانان کشور می‌خواهند در مدیریت کشور سهیم باشند، از این رو در وزارتخانه‌ها باید با جذب نیروهای جوان در این جهت تلاش کرد، همچنین دلتمردان را به افزایش تعامل و مشورت با مجلس توصیه می‌کنم، از این رو تکرار اقدامات دولت‌های گذشته خطا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز