خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان:

حقوق جانبازان و آزادگان از کار افتاده با اشتغال در دستگاه‌ها قطع نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۷۵

با نظر موافق نمایندگان٬مجلس با قطع حقوق جانبازان و آزادگان از کار افتاده در حالت اشتغال موافقت کرد.

با نظر موافق نمایندگان٬مجلس با قطع حقوق جانبازان و آزادگان از کار افتاده در حالت اشتغال موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه(۳ مهر) در جریان بررسی طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در گام نخست با کلیات این طرح با ۱۲۱ رای موافق٬ ۱۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر موافقت کردند.

همچنین در ادامه نشست امروز مجلس اصل ماده واحده این طرح را با ۱۲۶ رای موافق٬ ۲۹ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر موافقت کردند.

ماده واحده طرح مذکور به شرح زیر است:

ماده واحده - در تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۲/۱۰ / ۱۳۹۱ کلمه " می گردد " حذف و کلمه " نمی گردد " جایگزین آن می شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در دفاع از طرح مذکور گفت:: تا سال ۱۳۷۲ آن دسته از ایثارگران و رزمندگان که کارمند دستگاه های دولتی و یا کادر نیروهای مسلح بوده اند و همچنین آن دسته از رزمندگان بسیجی و نیروهای وظیفه در صورتی که در همکاری با نیروهای مسلح به فیض شهادت نائل شده و یا جانباز می شدند(در مورد شهدا مطلقا و در مورد جانبازان به شرط آنکه میزان آسیب وارد به ایشان برابر مفاد ماده(۱۰۸) قانون ارتش و مواد مشابه در قانون سپاه و ناجا مشمول بند های(ب) و(ج) ماده مذکور قرار گیرند) بازنشسته تلی شده و حقوق بازنشستگی و یا وظیفه ایشان با رعایت ماده(۱۵۷) قانون ارتش و مواد همانند٬ در قانون سایر نیروها به صورت همطراز با پرسنل کادر٬ یک درجه بالاتر محاسبه و پرداخت می شد.

عبدی افزود: با توجه به رشد حقوق سایر کارکنان دولت و ایجاد تفاوت بین حقوق افراد شاغل با کارکنان بازنشسته و به منظور پاسخگویی به مراجعات و اعتراضات اقشار مختلف ایثارگر٬ در سال ۱۳۷۲ قانونگذار با تصویب ماده واحده ای٬ تحت عنوان " قانون حالت اشتغال " وضعیت بازنشستگی را ملغی و ایشان را در حکم شاغل تلقی کرده و اعلام داشت همانند مستخدمین شاغل با دو گروه بالاتر توسط دستگاه های ذیربط با آنان رفتار شده و بر اساس مقررات استخدامی مربوط به سنوات مقرر بازنشسته شده و پس از آن از حقوق بازنشستگی یا مستمری مربوط بهره مند خواهند شد.

گفتنی است بر اساس اصل ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده موضوع مواد ۳۸ و ۳۹ این قانون در صورت اشتغال در دستگاه موضوع بند الف ماده ۲ این قانون قطع نمی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز