خبرگزاری کار ایران

سلیمانی در نطق میان‌دستور:

دانشگاه‌ها به دست فرزندان راستین انقلاب سپرده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۴

رئیس دانشگاهی که از مرجع عالی شورای انقلاب فرهنگی حکم گرفته است باید بتواند تا پایان حکمش به کار خود ادامه دهد، مگر آنکه تقصیر و قصوری داشته باشد.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عزل روسای دانشگاه‌های کشور گفت: عده‌ای در تلاشند بهار علم را به خزان تبدیل کننداما مجلس مقتدر، آگاه و مردمی نگذاشته و نخواهد گذاشت خدشه‌ای بر حوزه علمی و پژوهشی کشور وارد شود.

به گزارش ایلنا، ‌ محمد سلیمانی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: باران رحمت الهی، حمایت ائمه معصومین، هدایت رهبر انقلاب است که نظام جمهوری اسلامی ایران در میان شراره‌های آتش و خونی که نظام سلطه و سرسپردگان آن در منطقه ایجاد کرده‌اند، علی‌رغم تلاش فتنه‌گران و منافقین داخلی، سرزمین ثبات و پایداری، امنیت و پیشرفت الهام‌بخش بیداری اسلامی و احیاگر تمدن اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: آغاز سال تحصیلی را به تمام دانش‌آموزان، دانشجویان، ‌ معلمان و اساتید تبریک گفته و از رئیس مجلس نیز به دلیل ایجاد کارگروه صنعت و دانشگاه در سال ۱۳۹۱ تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: درود خاص تقدیم اساتید و دانشجویان فداکار و متعهدی که علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌های تحمیلی در سنگر مقدس دانش‌افزایی و رشد علمی کشور قهرمانانه مبارزه کرده و می‌کنند و در مدت کوتاه تراز علمی کشور را ۱۵ مرتبه از متوسط جهانی افزایش داده و موجب گسترش فضاهای آموزشی و نشاط علمی و توسعه مرزهای دانش و ارزش شده‌اند.

سلیمانی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای در تلاشند بهار علم را به خزان تبدیل کنند. اتفاقات در حوزه علمی و پژوهشی کشور نگران‌کننده است که در این مورد می‌توان به شیوه عزل روسای دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد که حکایت از یک تراژدی غم‌انگیز دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: با حوزه علم، دانش و فرهنگ نباید با چنین شیوه‌هایی برخورد شود. این استدلال که چون دولت تغییر کرده باید روسای دانشگاه‌ها را تغییر داد، استدلالی خنده‌دار و کاملا سیاسی و محکوم است و طرفداران آن عقب‌افتاده‌اند.

سلیمانی تاکید کرد: اگر کسانی هنوز فکر می‌کنند که دانشگاه‌ها آزاد از آن آنهاست، اشتباه می‌کنند. اینها اگر از خدا نمی‌ترسند از مردم بترسند، اگر از مردم نمی‌ترسند، از مجلس بترسند، اگر از هیچکس نمی‌ترسند، از وجدان خود بترسند و حرام‌خوری نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: رئیس دانشگاهی که از مرجع عالی شورای انقلاب فرهنگی حکم گرفته است باید بتواند تا پایان حکمش به کار خود ادامه دهد، مگر آنکه تقصیر و قصوری داشته باشد. آنها که تشنه شخصی‌سازی دانشگاه‌ها برای خود هستند، باید با تلاش مجلس آرزوی آن را به گور ببرند.

وی عنوان کرد: مجلس مقتدر، آگاه و مردمی با حضور این همه نماینده فرهیخته، عالم و دانشمند نگذاشته و نخواهد گذاشت که خدشه‌ای بر حوزه علم و دانش و پژوهش وارد شود، لذا سروصدای چند نفر خادم‌الدوله مهم نیست، دانشگاه محل علم و فرهنگ و سیاست باقی بماند.

سلیمانی گفت: شورای انقلاب فرهنگی میراثحضرت امام(ره) است و باید تحرک بیشتری داشته باشد. این شورا باید به موقع به وظایف خود عمل کند لذا جامعه دانشگاهی از بی‌تفاوتی حاکم بر این شورا گله‌مند بوده و اعضای حقیقی شورا از رهبری حکم گرفته ولی به نظر می‌رسد خیلی از رهبری فاصله دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید شورای عالی انقلاب فرهنگی فراموش کند که فتنه‌گران چگونه دانشگاه‌ها را به آشوب و آتش کشیدند. مجلس از شورا می‌خواهد که تلاش کند این گونه دانشگاه‌ها به دست دانشمندان و فرزندان راستین انقلاب سپرده شود، هرگونه سستی در این زمینه خسارات جبران‌ناپذیری خواهد داشت چرا که فتنه‌گران برای دانشگاه‌ها نسخه پیچیده‌اند، شورای انقلاب فرهنگی نباید از مکر فتنه‌گران و سلطه‌گران غافل بماند.

وی افزود: برنامه فتنه‌گران برای دانشگاه ایجاد اختلاف، تقابل، قانون‌شکنی، هرج و مرج و آشوب و خشونت و در نتیجه جلوگیری از پیشرفت‌های علمی، حماسه اقتصادی و تحقق بی‌بدیل تمدن اسلامی است.

سلیمانی گفت: تجربه نشان داده است که عده‌ای تبلیغ بی‌بندوباری و فساد اخلاقی به نام لیبرالیسم و شکاکیت اعتقادی به نام سکولاریسم را مکر خود قرار داده‌اند که از مجلس انتظار می‌رود همچنان نقش قهرمانانه خود را ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه نفت و گاز نعمت خدادادی به ملت ایران است، عنوان کرد: از وزیر نفت انتظار می‌رود درگاه‌های نفت را بر روی دانشمندان و دانشجویان کشور بگشاید چرا که آنها معجزه می‌کنند.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: زنگنه ۲۰ سال وزیر بوده اما دستش از جوانان و دانشمندان صنعت نفت خالی است، بنابراین جوانان مستعد کشور دست وزیر را خواهند فشرد.

سلیمانی تاکید کرد: نباید همه نگاه‌ها به آن طرف مرزها و آبها باشد، نیم‌نگاهی هم به این استعدادهای سرشار ایرانی بیاندازید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون که دولت از جوانان و دانشگاهیان دانشمند در سطح وزارتخانه‌ها و معاونین رئیس جمهور استفاده نکرد، حداقل در سطوح دیگر استفاده کند والا گسست نسلی فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: رهبری با پشتوانه مردم شاخ بزرگ شیطان بزرگ را شکسته است. شیطانی که دهان گشوده بود تا خاورمیانه را ببلعد، لذا نیروهای وفادار به اسلام و کسانی که به دنبال آزادی هستند، در این مقطع حساس باید هوشیار باشند، چرا که دیدیم اوباما چگونه به تعظیم واداشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز