خبرگزاری کار ایران

مشهدی عباسی در نطق میان‌دستور:

برای ساخت مسکن مهر درخت‌های پارک‌های جنگلی را بریدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۶۰

دو کارخانه سیمان در فیروزکوه دایر شده که هیچ منفعتی برای اهالی شهرستان غیر از آلودگی هوای منطقه نداشته است، چرا که اغلب کارگران آن غیربومی هستند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: تنها اتفاقی که در دولت نهم و دهم به وقوع پیوست، سفرهای نصفه و نیمه بود که تاثیری بر منطقه نگذاشت.

به گزارش ایلنا، ‌ حمیدرضا مشهدی عباسی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به شروع سال تحصیلی گفت: در دولت نهم و دهم امکانات زیادی شامل منطقه نشد و بودجه مناسبی برای حوزه انتخابیه من اختصاص پیدا نکرد، تنها اتفاقی که در این ۸ سال به وقوع پیوست، سفری نصفه و نیمه بود که تاثیری بر منطقه نگذاشت.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۸ سال گذشته ۷ بار فرماندار منطقه تغییر کرد و منطقه هیچگاه ثبات زیادی را شاهد نبود. حتی برخی طرح‌های منطقه از دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی نیمه‌کاره باقی مانده است.

وی ادامه داد: طرح استراحت گاه‌های کارگری هنوز در منطقه اجرایی نشده و با وجود زمین‌های مرغوب برای ساخت مسکن، مسئولان وقت ترجیح دادند درخت‌های پارک‌های جنگلی را بریده و برای ساخت مسکن مهر اقدام کنند. از طرف دیگر مدت زیادی است که مسکن‌های مهر این منطقه آماده شده ولی تحویل نگردیده است.

مشهدی عباسی گف: از وزیر مربوطه تقاضای رسیدگی دارم و امیدوارم هر چه سریع‌تر مسکن‌های مهر منطقه به اقشار آسیب‌پذیر تحویل داده شود. این روند رسیدگی‌ها ادامه پیدا کند تا زیرساخت‌ها برای تشکیل استان البرز شرقی آماده شده و در نهایت این استان با مرکزیت دماوند ایجاد شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس نهم توضیح داد: دو کارخانه سیمان در فیروزکوه دایر شده که هیچ منفعتی برای اهالی شهرستان غیر از آلودگی هوای منطقه نداشته است، چرا که اغلب کارگران آن غیربومی هستند.

وی با درخواستی از وزیر راه و شهرسازی گفت: مدت زیادی است که کمربندی دماوند به گیلاوند مشکلاتی برای عبور و مرور خودروها در محور ایجاد کرده که با وجود اختصاص اعتبار برای رفع مشکل، هنوز مسکوت مانده است.

مشهدی عباسی درخواست خود را از وزرای دولت یازدهم چنین عنوان کرد: هنوز برخی روستاهای منطقه بعد از ۳۴ سال آب آشامیدنی ندارند و در زمستان با مشکل سوخت‌رسانی مواجهند، هنوز یک بازار میوه و تره‌بار در دماوند که خود صادرکننده محصولات باغی است، وجود ندارد، پرورش زنبور عسل در این استان در حال نابودی است و برای نجات این صنعت نیاز به ملکه اصلاح‌شده وجود دارد و در نهایت حوزه استحفاظی منطقه هنوز به درستی تعیین نشده است و مصداق این موضوع کوه دماوند است که به نام شهرستان آمل ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز