خبرگزاری کار ایران

خضری در جمع خبرنگاران:

سیستم گرمایشی ۱۵۰ هزار کلاس، نامناسب است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۲

روند درمانی دانش آموزان شین آبادی به خوبی پیش می‌رود / بیمه ایران به تعهدات خود عمل کند / ۶۰ درصد از مدارس تخریبی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری سانحه غم انگیز آتش سوزی در مدرسه شین آباد و مجروح شدن دانش آموزان دبستانی در آن گفت: عمل جراحی زیبایی این دانش آموزان با موفقیت در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، رسول خضری در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی مدرسه شین آباد در شهرستان پیرانشهر که سال گذشته در ۱۵ آذر ماه به وقوع پیوست و دانش آموزان دختر این مدرسه را دچار سوختگی های بسیاری کرد افزود: روند درمانی این دانش آموزان در حال پیگیری بوده و بسیاری از جراحی های زیبایی در خصوص آنها انجام شده و همچنان نیز در حال انجام است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص دانش آموزان حادثه دیده در جریان آتش سوزی مدرسه شین آباد که ۲۷ دختر بودند که ۱۵ نفر آنها بهبودی نسبی به دست آورده و نیاز به جراحی ندارند و اکنون سر کلاس خود حاضر شدند. در خصوص ۱۵ دانش آموزی که سوختگی های آنها زیاد نبوده و نیاز به جراحی ندارند بیمه عمر ۶۰ میلیونی از بیمه معلم گرفته و یک دیه نقدی نیز دریافت کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به ۱۲ دانش آموز آسیب دیده در سانحه آتش سوزی شین آباد که جراحت و درصد سوختگی آنها بیش از سایرین بوده تصریح کرد: اکنون در بیمارستان ساسان و ۱۵ خرداد تهران مشغول طی کردن مراحل درمان هستند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجس نهم ادامه داد: از اسفند سال ۹۱ جراحی های زیبایی ۱۲ دانش آموز آسیب دیده در حادثه مذکور شروع شده که در بیمارستان های ساسان و ۱۵ خرداد به صورت همزمان جراحی های زیبایی دست این عزیزان انجام می شود.

وی تصریح کرد: از اول مهر نیز عمل جراحی زیبایی صورت دانش آموزان آسیب دیده در حادثه مذکور شروع شده است که با توجه به سن این دانش آموزان یک فاصله زمانی برای انجام عمل جراحی در نظر گرفته شده است.

خضری تصریح کرد: گروه پزشکی که مرتبط با دانش آموزان دچار سانحه شده در آتش سوزی مدرسه شین آباد فعالیت می کنند عبارتند از پروفسور کلانتر که فوق تخصص جراح پلاستیک صورت، دکتر یاوری که پیوند دست در بیمارستان ۱۵ خرداد سال گذشته در تمامی رسانه ها شاهد بودیم و بسیار فرد زبده و برجسته ای هستند، دکتر منافی و فاطمی که تیم پزشکی در بیمارستان ساسان بوده و تمامی تلاش خود را برای دانش آموزان آسیب دیده تا کنون انجام دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از ۲۲ شهریور ماه سال جاری ۳ نفر از ۱۲ دانش آموز آسیب دیده در جریان آتش سوزی مدرسه شین آباد در بیمارستان ساسان بستری بودند که فردا مرخص خواهند شد و ۳ نفر دیگر امروز بستری خواهند شد و جراحی دست آنها در همین روزها به نحو احسن انجام می گیرد.

وی با اشاره به پیشنهاد خود به رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و شورای عالی پزشکی و همچنین اساتیدی که در روند قضیه جراحی ترمیمی سوختگی دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور نقش دارند افزود: در این پیشنهاد من خواستار تشکیل جلسه ای در محل سازمان نظام پزشکی کشور به ریاست دکتر زالی شدم که امید است بتوانیم از پتانسیل و ظرفیت کل نظام پزشکی کشور و همه پزشکان حوزه سلامت در راستای بهبودی، درمان و ترمیم این دانش آموزان بهره برداری کنیم.

خضری ادامه داد: اولین دغدغه ما در خصوص دانش آموزان آسیب دیده در سانحه آتش سوزی مدرسه شین آباد بازگشت این دانش آموزان به زندگی بود ولی اکنون بازگشت این عزیزان به جامعه و اجتماع بسیار پراهمیت است چرا که این دانش آموزان دختر بوده و نمی توانند با چهره سوخته در اجتماع ظاهر شوند.

وی گفت: وضعیت روحی و روانی دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور بسیار با اهمیت بوده و مسئولان نباید از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط آنها در تمامی جوانب کوتاهی کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه هایی که در خصوص دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور مورد توجه مسئولان باید قرار بگیرد بحثمعیشت و وضعیت مالی آنان است تصریح کرد: معیشت خانواده های این دانش آموزان به لحاظ رفت و آمد به تهران و استقرار در بیمارستان بسیار سخت شده و حتی بسیاری از پدران این دانش آموزان کار خود را به دلیل مراجعت بسیار به بیمارستان از دست داده اند که رفع این مشکل نیاز به اهتمام دولت برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال خانواده های این عزیزان را دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: ما مسئولان باید به جد پیگیر بحثمستمری خانواده های دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور باشیم که تا کنون پیگیری ها منتج به این شده است که پروتکل دانش آموزی که در ذیل آن علاوه بر دانش آموزان شین آبادی دانش آموزان فارس نیز که در چندین سال پیش دچار سانحه شده بودند نیز به دیه رسیدند.

وی با انتقاد عدم رعایت تعهد از سوی بیمه ایران افزود: بیمه ایران متعهد شده بود تا مبلغی در حدود ۵۰ میلیون تومان به حساب این دانش آموزان واریز کند که هنوز نیز این اتفاق نیافتاده که ما انتظار داریم بیمه ایران نیز به تعهد خود در این خصوص عمل کند.

خضری ادامه داد: روند درمان دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور از نزدیک پیگیری می شود به طوری که در هفته گذشته دیدار ۲ ساعته ای با خانواده های این دانش آموزان داشتم.

وی با اشاره به چگونگی آموزش دانش آموزان آسیب دیده در سانحه مذکور یادآور شد: تدابیر مناسبی را در آموزش و پرورش پیرانشهر در نظر گرفته ایم که یک کلاس آماده سازی شده برای ۱۲ دانش آموز آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد داشته باشیم تا از بحثآموزش و تحصیل عقب نمانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: کلاس های روانشناسی و روان درمانی نیز برای دانش آموزان آسیب دیده در سانحه آتش سوزی مدرسه شین آباد در نظر گرفته شده چرا که شدت حادثه با توجه به سن پایین بچه ها اثرات روانی بسیاری در روحیات آنان به جای گذاشته است.

خضری تصریح کرد: در مجموع عملکرد مسئولان در حوزه درمان و همچنین رسیدگی به دانش آموزان آسیب دیده خوب بوده و انتظار داریم از این پس نیز با دلگرمی بیشتر این حمایت ادامه داشته باشد.

وی با یادآوری برگزاری کنسرت با هدف کمک به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه شین آباد از هنرمندانی چون شجریان، ناظری، انتظامی و مشایخی و نصیریان که با حمایت خود باعثدلگرمی و تقویت معیشت این عزیزان آسیب دیده شده اند تشکر کرد.

وی در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا مدارس دیگر در سایر مناطق کشور از سیستم گرمایشی مناسبی برخوردارند و ما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم شد گفت: ۱۵۰ هزار کلاس درس هم اکنون با سیستم گرمایشی نادرست در حال تحصیل هستند با توجه به اینکه ۱۵۰ هزار کلاس هم اکنون باسیستم گرمایشی سابق فعالیت می‌کنند، احتمال هر گونه اتفاق دیگری وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش اعلام کرده که ۶۰ درصد از مدارس تخریبی است، از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواست برای پیش گیری از اقدامات و پیشگیری از حوادثدر مدارس اقدامات لازم را اعمال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز