خبرگزاری کار ایران

نکو در نطق میان‌دستور:

مردم خواهان نسخه جدیدی در اقتصاد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۷۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا کرد تا دستورات لازم نسبت به پرداخت بدهی‌های معوق شرکت‌های خودروساز به سازندگان قطعات خودروسازی را صادر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم در اقتصاد منتظر نسخه جدید روحانی هستند، افزود: حمایت از تولید گره‌گشای تمامی مشکلات تورمی و اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم نکو در نشست علنی امروز(یکشنبه ۳۱ شهریور) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس گفت: در جنگی که صدام با حمایت‌های همه‌جانبه استکبار جهانی علیه ایران به راه انداخت، قدرت و شجاعت سربازان ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: دلاورمردی سربازان روح‌الله در ۸ سال دفاع مقدس، استکبار را رسوا و در جهان بدنام کرد.

نکو تصریح کرد: حضرت امام فرمودند که ما در جنگ به مردم جهان نشان دادیم، با تمامی ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد.

وی ادامه داد: مردم بهارستان هفته گذشته با حضور در مراسم بزرگداشت دو شهید گمنام وفاداری خود را به آرمان شهدا اثبات کرده و اعلام نمودند که از حریم نظام در همه حال دفاع می‌کنند.

نکو خطاب به رئیس جمهور گفت: ملت همیشه بیدار اسلامی با حضور حماسی خود در انتخابات ۲۴ خرداد، حماسه سیاسی را خلق و نمایندگان آنها در خانه ملت با رأی به وزرا آن را تکمیل نمودند.

وی ادامه داد: در عرصه داخلی مردم از دولت انتظار دارند با اتخاذ تصمیمات صحیح و علمی و به دور از شتاب‌زدگی‌ها نسبت به رفع مشکلات گرانی و تورم اقدام نمایند و با حمایت صریح از تولید می‌توان مشکلات مذکور را حل نمود.

نکو با بیان اینکه مردم امیدوار هستند برای درمان اقتصاد کشور نسخه جدیدی نوشته شود، افزود: مردم امید دارند که با تعامل دولت و مجلس مشکلات اقتصادی حل شود.

این نماینده مجلس نهم خواستار اجرای دیپلماسی در شأن ملت ایران در عرصه بین‌المللی شد و گفت: مردم انتظار دارند نرمش قهرمانانه مدنظر رهبری در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با ظرافت در دستور کار خود و همکارانتان قرار دهید.

وی ادامه داد: نرمش قهرمانانه به معنای تسلیم شدن و امتیاز دادن نیست بلکه به اثبات رساندن حقانیت کشورمان و اثبات آن به مردم جهان است.

نکو تاکید کرد: ملت از شما انتظار دارند در مجمع عمومی سازمان ملل از بزرگی و قدرت ملت و کشور سخن بگویید و البته یقین دارم با سخنرانی آرمانی خود درباره کرامت و بزرگی، فضای جلسه را متوجه شأن ملتی صلح‌جو می‌نمایید.

نکو در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه گفت: دانش‌آموزان شهر جدید پرند با طی نمودن مسافت‌های طولانی به مدارس اطراف می‌روند که علاوه بر مشکلات جانبی، روند تحصیلی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: سرانه فضای روباز ورزشی شهرستان‌ها ۳۰ سانتیمتر و سرپوشیده حدود ۲ سانتیمتر است که باید در مرحله اول نسبت به تکمیل ظرفیت ورزشگاه ۵ هزار نفری نسیم‌شهر اقدام شود.

نکو تصریح کرد: از حسن رحیمی صاحب طلای آزاد کشتی که با امکانات کم منطقه بهارستان به این مقام نائل آمد، تشکر نموده و به خانواده ایشان تبریک می‌گویم.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: به دلیل عدم تناسب جمعیت شهرستان با مساحت کم آن، که بالاترین تراکم جمعیتی استان تهران را داراست، نسبت به افزایش مساحت و اصلاح تقسیمات با شهرستان‌های همجوار و افزایش وسعت سرزمینی اقدام شود.

وی ادامه داد: به دلیل عدم توازن سطح خدمات‌دهی نسبت به جمعیت و مشکلات موجود باید دستور لازم جهت ارتقای جد فرمانداری‌ها یا ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان صادر شود.

نکو تاکید کرد: شهر جدید پرند به شهرستان و روستاهای پرجمعیت همادنک و اورین باید به شهر ارتقا یابند و برای ارتقای سطح امنیتی شهرستان‌ها باید نیروی انسانی، توسعه سیستم مانیتور و تکمیل تجهیزاتی نیروی انتظامی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای ویژه‌ای به منظور بررسی مشکلات شهر جدید پرند تشکیل و ارسال شود.

نکو خطاب به وزیر راه نیز گفت: با عنایت به کارگرنشین بودن منطقه و تردد بالا از این شهرستان، ناوگان حمل و نقل و راه‌های ارتباطی جوابگو نیست و باید دستورات لازم برای تکمیل و احداثخط ۳ تهران - اسلامشهر را صادر کنید.

وی افزود: در طرح مترو از حرم حضرت امام تا شهر جدید پرند ایستگاه مترو برای شهر تاریخی رباط‌کریم ایجاد شود.

نکو تصریح کرد: به منظور جابجایی محل پایانه باربری حمل و نقل استان تهران از نسیم‌شهر خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی فراوان به شهر و شهروندان وارد نموده، دستورات لازم صادر شود.

وی ادامه داد: از وزیر بهداشت می‌خواهم اقدامات فوری و لازم درخصوص تکمیل بیمارستان شهرستان بهارستان و ایجاد بیمارستان‌های متناسب با جمعیت این شهرستان صورت گیرد.

نکو تصریح کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم برای رفع محدودیت‌ها و عقب‌افتادگی‌ها در حوزه فرهنگی و ورزشی اعتبارات جداگانه در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تامین آب شرب شهروندان گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم نسبت به توسعه طرح الغدیر تکمیل و احداثمخازن ذخیره متناسب با جمعیت دستورات لازم را بدهند.

نکو تصریح کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم دستورات لازم را نسبت به پرداخت بدهی‌های معوق شرکت‌های خودروساز به سازندگان قطعات خودروسازی را بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: از وزیر اقتصاد و دارایی می‌خواهم نسبت به طرح تجمیع صندوق‌های قرض‌الحسنه که می‌تواند مشکلات عدیده و صدمات جبران‌ناپذیر به دنبال داشته باشد، تجدیدنظر کرده و دستورات لازم را صادر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز