خبرگزاری کار ایران

به منظور کاهش تبعات منفی کرونا اجرا می شود ؛

پرداخت حق بیمه کارگران به مدت ۲ سال از سوی دولت/جذب افراد بیکار شده از کرونا در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: به منظور تحرک بخشی بیشتر و ایجاد رونق در بازار کار و کاهش اثرات منفی بیماری کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه ای اصلاح و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور کامران اصغری  مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی استان و مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به میزبانی تامین اجتماعی استان برگزار شد. 

کامران اصغری در این جلسه درباره طرح های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: کارفرمایان کلیه کارگاههای اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی که نسبت به به کارگماری نیروی کار جدید از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر اقدام کنند وجه حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (جمعاً به میزان 23درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) مربوط به نیروی کار جدید جذب شده حداکثر تا دوسال، ماهانه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود.

او شرایط احراز نیروی کار جدید را داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در همه رشته های تحصیلی، حداکثر 38سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود)، حداکثر سابقه تامین اجتماعی متقاضی از 36ماه تمام کمتر باشد عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی را از جمله شرایط برخورداری کارفرمایان از طرح مشوق بیمه ای بر شمرد و گفت: جذب افراد بیکار شده از شیوع کرونا از طریق این طرح در اولویت قرار دارد.

این مسئول از جمله ویژگی های طرح مشوق بیمه ای کارفرمایان را عدم محدودیت ظرفیت پذیرش نیروی کار جدید بیان کرد و افزود: پرداخت وجه مشوق از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مستقیماً به حساب کارفرما، امکان بهره مندی واحدهای آسیب دیده از کرونا از طرح (حتی با بکارگیری مجدد نیروی بیکار شده قبلی)، امکان بهره مندی کارگاه های جدید التاسیس، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب شده در قالب طرح در صورت بیکار شدن را از دیگر مزایای طرح فوق دانست.

اصغری با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۷۰ درصد اعتبارات مربوط به تسهیلات کرونا در استان پرداخت شده است، بیان کرد: مازندران جزء سه استان برتر از لحاظ پرداخت در سطح کشور است.

او تصریح کرد: بحث مسکن کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران در حال پیگیری است.

اصغری در بخش دیگری اجرای طرح ﮐﺎرورزی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ را از طرح های حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد اشتغال اعلام کرد و افزود: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی از اهداف اجرای این طرح است.

او بیان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است و به کارآفرینانی که جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این دستورالعمل به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار جوینده کار زیر 37 سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

اصغری افزود: در ابتدای امر اطلاع‌رسانی همه جانبه به واجدین شرایط اعم از جویندگان کار(شامل افراد دارای تحصیلات متوسطه(دیپلم) و بالاتر با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی) و کارگاه‌های واجد شرایط متقاضی شاغلین مورد نظر جهت ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه به نشانی الکترونیکی(https://pyd.mcls.gov.ir) در دستور کار معاونت کارآفرینی و اشتغال این اداره ‌کل قرار گرفت.

او در بخش دیگری اظهار کرد:«طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی» با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیاز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران که میزبانی این جلسه را برعهده داشت، تعداد کل بیمه شدگان در استان را یک میلیون و 623 هزار و 238 نفر اعلام کرد و افزود: 61 درصد این بیمه شدگان اجباری و 37 درصد بیمه شدگان خاص هستند.

سید اصغر محمودی با اشاره به اینکه 323 هزار نفر مستمری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: ضریب نفوذ بیمه ای در استان 59 درصد است.

او با اعلام اینکه 90 درصد درآمد ما از حق بیمه بیمه شدگان است، ادامه داد: نیاز است مطالبات ما هرچه زودتر پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز